torsdag 29 januari 2015

Lowe 2 steg

I lördags va vi på fest. 1 årskalas för Monica och rezas lilla Freja! Lowe hade feber så vi va dit med paket och käkade lite mat sen åkte vi. Men undertiden vi satt i vardagsrummet så stod Lowe vid bordet. Han fick låna grejas gåvagn och gick så fint med den. Sen släppte han vagnen och gick 2 steg till mig! Han står inte ens själv typ. Han klarar några sekunder sen ramlar han på rumpan!

Nu har han börjat försöka stå, själv. Går sådär. Men han gör framsteg i allafall. Idag stod han framför Texas som låg i gungstolen och så släppte han och stäckte upp armarna i luften och försökte hålla sig kvar på fötterna. Han klarade några sekunder och jag fick ett det på bild! 


10 mån och 15 dagar gammal. 

Annars har han börjat lära sig vart lampan är. Säger man: vart är lampan så tittar han på lampan. Men inget klappa händerna! Som jag försöker så med att lära honom. Han vill aldrig härmas när man gör något. Vilket det känns som alla barn vill? Han tittar bara på mig och skrattar. 

Han är väldens snällaste unge! Han kryper runt här hemma och upptäcker nya saker varje dag. Drar ut toalettpapperet och gräva i Texas mat är extra kul. Han äter allt! Och jag har precis testat smoothie och dricka med sugrör! Det gillar han! Fick tips av en mamma som alltid delar en smoothie med sitt barn på morgonen. Så det har vi börjat med. :-) får köpa hem lite mer frukt och bär i helgen så ska vi göra fler varianter.




Inga kommentarer: