tisdag 13 maj 2008

Då va helgen över och en ny vecka har börjat.



Helgen bjöd på sol så de stod härliga till! Lördag låg jag och Chris hemma och solade på vår innegård, men packade ihop oss lite senare till slottis. Där träffade vi på Jocce och Patrik, så vi gjorde varandra sällskap. Efter en stund kom de fler känt folk. Så skönt i solen! Vid 22 tiden drog vi hem Jag, Chris och Stefan och kollade på film. Jag hade sån energi så jag orkade inte sitta still.. sprang runt och städade och plockade :) Söndagmorgon kom Jenny hem till oss. Vi packade ner bikinin och köpte me massa mat + en engångsgrill och drog iväg till slottis igen. Där Jocce & Patrik redan var. Kom lite mer folk som vi kände denna dag oxå. Trevligt att ligga där i solen med vännerna :) Efter 5 timmar i solen packade vi hem oss. Vid 20 tiden hade vi en bil att titta på. Vi åkte ut och provkörde den. Den va fin, men jag har ju bestämt mej för att jag vill ha skinnklädsel och de var det ju inte i denna bil, tyvärr :( så de är bara att leta vidare. Vi tog med oss Jenny hem för hon skulle med och hålla min hand när jag skulle till läkaren nästkommande dag ;). 

Måndag hade jag bokat tid hos läkaren som sagt var. Klockan 9.00 vad det min tid. Läkaren klämde på min mage och konstaterade att jag hade en sjukdom.. inte så farlig, men 6 av 10 som har samma symtom som jag har, har denna sjukdom. Han skrev ut 2 mediciner och skickade mej till provtagningen. De tog 2 rör blod ifrån mitt armveck, och 2 droppar blod ifrån mitt finger. Sen vägde de mej och mätte mej. Efter de skickade de ut mej för att vänta på provsvaren, sänkan och mitt blodvärde. Inga infektioner i kroppen hade jag, bara lite lågt blodvärde. Men de va ingen fara. Sen rören med blod de tog av mej skickades på undersökning. Så jag skulle ringa nästa vecka för att få svar. Tror de va för att kolla om jag var laktosintolerant. Efter läkartiden åkte jag och Jenny hem och packade ner oss i soffan med en film. Jag sprang mellan tvättstugan och filmen. Vid 15 tiden va de dax för mej att åka till jobbet. Samma som idag. Jag bytte pass me en kollega så jag ska jobba i natt igen. Sen är jag ledig onsdag torsdag fredag lördag och söndag. Härligt tänker ni, men jag kommer va såå uttråkad. Får plåga Jenny och tvinga henne gå på stan med mej.. och ligga inne och kolla på film kanske :P Jo jag ska ju till Jennifer på torsdag och plocka ur min hårförlängning. Har växt så lång nu så de kommer synas snart. Och lite för mörk i hårbotten nu. Ångrar jag mej så får jag väl bleka utväxten, klippa topparna och ringa Jennifer igen :D

Chris va hemma nyss på lunch, saknar honom redan. Så måste man sova utan honom i natt igen :( Men sen är jag ledig så mycket så vi kommer väl tröttna på varandra. Hehe.

Jenny & Jag på vagnen till slottskogen.

Nej nu får jag ge mej.. blev långt idag :)

Inga kommentarer: