måndag 26 maj 2008

Min händelserika Helg.

I fredags fick vi äntligen våran bil :D Den va såå fin! ångrar inte en sekund att vi köpte en audi! där stod den och blänkte. Nice!
här är vår pärla :)

När vi hämtat bilen drog vi och köpte färg. Ska måla om sovrummet. Sen vidare till Ikea. Jenny va med och hon skulle köpa möbler till balkongen. Sen hem till Stefan, Chris bror. Han skulle med oss. Efter det drog vi vidare hem till Jenny, och satte ihop möblerna. Jocce va hemma och han drack shots, fish. Så jag började dricka lite med honom. De andra spelade ps3. Efter ett tag drog vi hem. Stefan och Jenny skulle sova hos oss. Jag blev ju lite påverkad av shotsen. Och de andra drog på en film, jag kunde inte sitta still. Så jag började måla om i sovrummet. Målade en vägg. Sen skulle vi sova.

LÖRDAG, då va de dax för bilturen till Lager 157. Vid 9 tiden drog vi. Hämtade upp patrik och drog. Shoppade en massa saker. Gjorde av med 2000 tusen. Men de hade kostat mer än dubbelt om jag shoppat det i en vanlig affär. köpte jeans tröja 2 klänningar och en jacka.. sen lite annat.. underkläder och sånt. när vi drog hemåt somnade jag i framsätet. Vaknade av att vi skulle åka in på en mack för att de va sugna på kaffe. Alla gick in men jag stannade i bilen. Chris kom ut med en glass till mej. Alla satte sej i bilen och så "boom" chris körde över en stor sten som man inte såg, som låg mitt framför oss.. åhh nej! jag gick ut och kollade. Ingen skada på bilen.. puuh! men någon sekund senare ser jag att all olja runnit ut! Jag satte mej på en sten och började gråta. slängde min glass i backen och gick och satte mej i bilen. Snyftade lite och sen fick jag veta att det inte va så farligt. Men vi kommer ju inte därifrån med bilen iaf. Så chris fick ringa bergaren och vi visste inte hur vi skulle ta oss därifrån. Vi va nog på statiol i 1 och en halv timma. Enda möjliga att ta sej därifrån va taxi, de hade inga hyrbilar där alls. vi va mittemellan borås och göteborg. Men när bilen blev hämtat så fick vi veta att det gick tåg och buss därifrån en bit bort. Så vi fick ta våra shoppingkassar och systempåsar som klingade i solskenet, och gå och gå och gå.. till slut hittade vi en station. Då hade klockan blivit 18.00. Det kom en buss, och tillslut satt vi alla 5 i bussen påväg hem. Så nu är vi utan bil. Vi hann ha den i 1 dygn. ingen billig bil heller så man blev ju extra lessen. Men vi får den väl snart tillbax, förhoppningsvis! Vi behöver bara betala självrisken på 3000 kr. 

lördagkväll: Ja, när jag och chris kom hem så va de bara att pröva vad man skulle ha på sej, för vi skulle på 25 årsfest. Chris somnade på soffan och jag sprang runt och tror jag hunnit pröva halva garderoben innan jag bestämt mej. Sen tog vi ett bad och blev klara runt 21 tiden. Bara att ta sej till stan och sen ut till tuve, där festen va. Ingen rolig fest direkt. Men jag hade redan bestämt att jag skulle dit en sväng och sen gå till Jenny. Hon bor precis brevid där lokalen som festen va i. Blev väl lite sura miner, men man gör som man vill. Jag har mycke trevligare med Jenny, faktiskt. Blir alltid massa bråk på dessa fester, och denna festen va ju inge undantag heller, förutom att jag hamnade mitt i detta bråk. Men det är en annan historia. Vi kom aldrig ut på krogen pågrund av detta bråk. Så jag och Chris åkte hem till Stefan och sov där. 

Söndag: Då bjöd vi hem Jenny och Jocce på frukost/lunch. Vi gjorde hemmagjorda hamburgare :D Sen åkte vi till liseberg. Spelade lite och shoppade roliga saker. Efter det satte vi oss på ett fik vid korsvägen och käkade lite mat. När det va över åkte jag och chris hem till oss. Tog de lugnt resten av kvällen. Och somnade i tid. :)

puuh.. de va min helg de, har en del bilder ifrån helgen. Men de är så konstigt att lägga ut bilder med hjälp av chris mac. Förhoppningsvis får jag min dator snart. Den har varit inlämnad mer än 3 veckor nu.. 3 veckor och 3 dagar. Har nästan glömt bort den. Men kommer bli överlycklig när de ringer och och tala om att jag kan hämta den. Och att den är frisk igen.

nej nu ska jag ringa vårdcentralen och kolla om de fått mina provresultat än.

Puss 


Inga kommentarer: