torsdag 9 april 2015

Kompisar på besök!

Idag hade vi besök! Mina mamma kompisar Ronja, Sofie och Elin va här med sina kids Novalie, Wille och Noelle. :-)

Vid 12.30 dök de upp. Jag hade fixat kyckling/pastasallad och barnvänlig äpplekaka! Först hängde vi lite hemma i Lowes rum, sen tog vi med oss käket och drog till vår lekstuga! Där kunde vi käka och sen kunde barnen leka medans vi satt och pratade och hade den ändå över uppsikt! När vi fikat klart så plockade vi ihop och gick ut i lekparken på min gård. Lowe va helt slut! Han vaknade 7 i morse och hade sovit endast en halvtimma (han brukar sova 2-3 timmar sammanlagt på en dag annars.) och nu va klockan 16. Så han somnade i gungan! Haha Lilla gubben! Så jag fick lyfta över honom till vagnen så somnade han om där. Alla drog hemåt och Fredrik kom hem precis. Fredrik skulle fixa med hallen och såga en massa så jag tog med mig Lowe ut på en promenad. Hamnade hemma hos Ronja! Haha! Farligt när man är grannar ju! Vi gick iaf till lekparken vid smycke och mötte Evelina och Mathilda för lite lek. 

Min lilla Lowe! 
Ronjas lilla Novalie som är 4 månader yngre än Lowe. 

Elin's lilla Noelle som är 1 månad äldre än Lowe. 

Sofie's lilla Wille som är 2 månader äldre än Lowe. 

Vi var hemma vid 19.15 igen. Slängde ihop lite köttfärssås medans Fredrik plockade ihop, så åt vi middag. Lowe fick ett bad medans vi båda satt och tittade på medans han plaskade och klättrade runt i baljan! En pyjamas och en flaska ersättning så somnade han så gott. Han är så duktig och sovit hela nätter nu i 3 veckor! Somnar 20-21 och vaknar 6.30-7.30! Perfekt! Så när jag satt och gäspade vid 21.30 så satt jag kvar i soffan. Man måste inte lägga sig i tid längre när man har ett barn som numera sover hela nätter. :-) 7 timmars sömn räcker för mig. Men nu är jag astrött och ska sova. 

I morgon ska der bli sämre väder så vi tänkte gå till öppna förskolan i morgon! 
Natti natti! 

Inga kommentarer: