lördag 18 april 2015

Lördag.

Hej! 

Sorry, nu är inte inläggen så täta. Men man har verkligen fullt upp nu. Speciellt nu när F renoverar, då blir man som ensamstående. Idag har F fixat med köket från det att vi vaknade tills klockan va 18. Så i morse efter frukost så tog Jag med mig Lowe i vagnen och Texas i koppel och drog ut på en timmas promenad. Lyssnade på poddar som jag fastnat för. Relationspodden med Katrin och bingo och sen har jag hittat en podd som heter "fallet". Där tar de upp ett mordfall som skedde för 30 år sen. Handlar om en då 15 år gammal kille som tog på sig ett mord han inte begått, som han nu vill ha upprättelse för. Jätte intressant faktiskt! Vi handlade med oss lite frukost och gick hem igen. Lowe passade på att ta sin morgonvila i vagnen. Sen har Lowe och jag varit ute i lekparken här utanför oss. 


Han är så gullig när vi sitter med en varsin spade och gräver. Han försöker härma mig och sen vill han alltid ha den spaden jag har. :-) 

Ute va vi inte så länge då Lowe är inne i en väldigt mammig period just nu. Eller han har varit mammig sen han föddes men nu kan han gå från en dag till att leka jätte bra själv, och till och med vara på sitt rum själv. Till att gå till en annan dag med att helst vilja krypa in tillbaka i min mage. Så idag ville han bara hänga på mig. Tänkte vi skulle träna på att gå mer i skorna, men icke. Han skulle bli buren annars ramlade han ner på runöan och började gråta. Så vi gick in, käkade lite och sen myste vi i hans myshörna. Jag försökte läsa bok och han ville trycka ner sitt ansikte mot min hals. Alltså han är en riktigt mysig kille! Precis vad jag önskade mig! 

Lowe somnade i allafall i min famn i myshörnan så jag kunde lägga ner honom i hans säng och plocka in tvätt och planera middagen. Baconinlindad fläskfilé med klyftpotatis och bea. Såklart hade vi inte allt hemma så jag behövde handla. Tänkte att Lowe sover väl en timme. Så tänkte att han skulle vakna 15. Men icke. Han vaknade 16.30! Så vi fick sen skynda oss till affären för att få klart middagen. Men det va skönt att få en liten stund själv. 

Nu är jag astrött! I morgon har vi inga planer mer än att jag ska på en playdate med Texas vid 10. Jag funderar på om jag ska ta mig en promenad dit. Så vi får dra vid 9. :-) hoppas på sol i morgon oxå! Slottskogen hade ju varit underbart! 

Inga kommentarer: