torsdag 16 april 2015

Magsjukan på besök!

Igår vart jag illamående. Jag va helt säker på att det va min mens som va påväg. Den dök ju upp för 3 månader sen och jag har mått skit de andra två gångerna en vecka innan den kom. Så det va den dagen igår oxå, en vecka innan. Dagen gick och jag hade en super gnällig och ledsen kille här hemma. Han ville bara sitta hos mig. Men jag mådde pyton så det va inte så enkelt att bära runt på honom. Jag somnade till och med när Lowe vilade mellan 13-14. När jag vaknade så mådde jag ännu värre. Fredrik kom hem och ville spackla köket lite. Max en timme sa han. Så jag fick bita ihop. Sen skulle svärfar komma på besök. Jag sa att jag inte orkade. Efter många om och men så sa han att han kunde ta med sig Lowe och gå dit istället. Så fort de gått så fick jag springa till toaletten och kräkas. Som på film. Som en fontän flera gånger. Jag fick frossa och somnade till slut i soffan fullt påklädd med dunntäcket på. Jag mådde så dåligt! De kom hem tillbaka vid 19. Fredrik la Lowe och jag bara låg i soffan och frös. 2 panodil senare och jag hade fortfarande 38,3 i Temp. Vi bestämde att Fredrik skulle vara hemma dagen efter så jag kunde vila. Men det blev tvärt om. Idag när vi vaknade så mådde Fredrik skit. Han hade oxå blivit dålig. Sen fick jag sms av Ronja och hon skrev att Novalie kräks för fullt. Så idag har vi bara gått och väntar på att det skulle slå ut Lowe. Men han har bara varit lite extra mysig idag och varit lös i magen. Det kanske var så att han mådde dåligt igår när han va så ledsen? 

Idag mår jag mycket bättre. Lite känslig i magen och en aningen slö. Men inget illamående eller feber. Så jag hoppas Fredrik mår bättre i morgon också. Så vi kan ha en trevlig helg tillsammans. Gå ut i det fina vädret. Och städa ut magsjukan ska jag göra! 


Två trötta älsklingar i kaoset! 


Världens bästa svärmor kom med leverans till oss förut! Så vi överlever. ❤️

Inga kommentarer: