måndag 8 december 2014

Renoveringen är igång igen!

Vi skulle ju pausa renoveringen när sovrummet va klart och köra igång vardsgsrummet efter jul. Jag ville ha det fint och mysigt under julen. Men det kliade i fingrarna på Fredrik. Så jag sa väl lite löst en dag att han kunde väl börja lite smått om han ville. Han tog mig på orden och började i fredags med att riva ner tapet och sen spacklade han väggen i lördags.

I söndags pausade vi renoveringen och hade en heldag i soffan med massa godis! Idag smsade jag honom och frågade om han skulle träna efter jobbet. Nej han skulle hem och riva en vägg minsann! Så jag röjde ur vardagsrummet så han kunde börja när han kom hem. 

FÖRE: 


EFTER:


Rummet känns konstigt nog bredare än innan. Trodde det skulle kännas mer avlångt. Det här blir nog bra! Ska bli intressant och se hur det känns i morgon med dagsljus! 

Under veckan ska väggarna fixas och till helgen ska vi köpa golv. Kommer bli så fint! Att jag inte få en mysig julkänsla är egentligen inte så viktigt. Det är viktigare nästa år när Lowe kanske kommer förstå lite av de hela. Och då är förhoppningsvis hela hemmet renoverat! :-) åh längtar tills Lowes rum är klart! Så man kan börja inreda! Har redan köpt lite saker till hans rum! Men det kommer i ett eget inlägg efter jul. Några ligger inslagna och väntar på att bli öppnade om 2 veckor! 


Inga kommentarer: