måndag 27 juli 2009

sjuk.

Dålig uppdatering, jag vet. Men just nu händer det väldigt jobbiga saker i mitt liv. Trodde jag orkade skriva det här, men jag vet att det är många som läser va jag skriver. Och jag vill inte att alla runt om kring mej ska veta allt. Just för att jag orkar inte med alla frågor. Jag kan bara tala om hur jag mår. Ena sekunden är allt bra, men sen kommer jag på vad som hänt. Och då kommer tårarna igen. Jag försöker att bita ihop. Livet är inte alltid rättvist. Och att man blir stark av allt som inte har ihjäl en. "det som inte dödar, härdar". Trodde bara aldrig att jag skulle behöva uppleva det här. Och vet inte hur jag ska vara eller betee mej. Det kom som en blixt ifrån klar himmel. Men så är det oxå ibland. Och denna vecka är jag ensam oxå. Suger! Men jag behöver vara ensam oxå. För att tänka. För att gråta. För att bearbeta det som kom som en käftsmäll. Trodde det skulle bli värre när jag kom hem ifrån sunne. Det har det inte blivit. Men samtidigt så har jag bara varit ensam i en halvtimma. Sen när jag lägger huvudet på kudden så kommer tankarna följt av tårarna. Jävla skit! Texas finns alltid med mej. Det är tur det. Han pussar bort mina tårar i bland. Och nej, jag sitter inte och gråter nu. Direkt jag sagt hej då till Joakim så drog jag på musik och började städa. Så det ska jag fortsätta med. Snodde vackra blommor i rabatten här hemma oxå. ;) Det är jag värd nu. Magen kurrar? konstigt. Det borde den inte. Men det gör den. Borde mata den? Nej, då kommer jag sitta här och ha ont i magen sen. Det är inte bra alls. Men jag ska ta hand om disken nu. Bara flytta Texas lite diskret ifrån mitt knä först.

På allt oxå så fick jag feber igårkväll. Trodde de skulle gå över, så jag kämpade mej till jobbet i morse. Eller Joakim körde mej snarare. Va där i 2 timmar, sen orkade jag inte mer. Hjärtat pumpade så hårt när jag rörde mej, magen värkte och jag ville bara hem till sängen. Joakim kom och hämtade mej. Skulle till mitt andra jobb på eftermiddagen, men jag fick va hemma. Så undra om febern och magvärken kom utav de andra? som efterföljd? Min magkatarr e garanterat av allt de här. Oroar mej och stress för allt. Tack för att jag fick den jävla magvärken! Vissa dagar när det kommer så vet man inte om man ska sitta, stå eller ligga. Inget hjälper. Jo tabletterna jag köpt nu, men de får man bara ta en av. Per dygn. Jag behöver semester ifrån mitt egna liv. De borde uppfinna att man kunde byta liv och hela skiter för en stund. Eller åtminstone avlasta någon annan med ens tankar och bekymmer. Finns såklart folk som haft det värre än de här. Det är väl bara jag som är klen? Jag har haft det ganska bra trotts allt.

jaja nu ska jag ta tag i disken, den diskas inte själv. Nu mår jag lite bättre. I morgon ska jag jobba igen.

Inga kommentarer: