tisdag 14 oktober 2014

En dag.. Alla dagar på torget!

Idag kom Evelina till Frölunda! Så vi mötte upp henne utanför oss och promenerade bort till torget. Tog en fika och tjötade. :-) självklart shoppade ja till både mig och Lowe! Lowe fick en jacka. Trodde inte han skulle behöva en, utan att vi kunde gå från tjock tröja till overallen. Men tjocktröja känns jobbigt och overall är det inte läge för riktigt än. Så han fick en lite billigare jacka från Cubus som han kan ha en kort stund. 


Hoppas på att han kanske kan ha den till våren oxå. Han fick raggsockor också. Till mig själv vart det kläder till Lowes namngivning. En blus och en kjol. :-) Jag va inne till tre och frågade när min iPhone tänkt komma. De har sagt att den kommer nästa vecka. Men de kunde se att den va påväg! Så jag kan nog hämta ut den i morgon! Wiie! 

Runt 13 drog Evelina hem och vi promenerade hem och tog ut hundarna på en promenad. Hem och mata Lowe och sen skulle han vila. Nu tänkte jag börja lära honom somna själv. Nu när han lärt sig somna utan mat i munnen. Stegvis. Så tänkte jag att det borde vi va lättare att börja med det på vilan på dagen så man själv har tålamod. Det grävde nästan en timma av gråt, smekningar, sång, nappinstoppning och till slut gav jag upp och gungade honom till sömns i famnen. Han kommer verkligen inte till ro när man bara lägger ner honom. Han snurrar runt och drar i spjälsängsskyddet, drar i täcket, plockar bort kudden och lägger den över sig. Fullt ös. Men vi övar vidare! :-)

Vid 16 kom Fredrik hem och sen hans mamma. Vi lämnade Lowe kvar hos svärmor så drog vi till gymmet! Körde ben! Aj aj kommer jag säga i morgon! Känner redan att värken är påväg! Men skönt! Nu ska jag komma igång på riktigt!  Efter gymmet så drog Fredrik iväg med några vänner och jag gick hem och tog över Lowe då svärmor skulle iväg. Hoppade in i duschen, gjorde gröt, värmde mat till mig, matade mig och Lowe, tappade upp ett bad till Lowe, Lowe badade, ny blöja och pyjamas. Sen la vi oss på golvet bland massa kuddar och så läste jag babblarnaboken för honom. Han bli så glad när jag imiterar dem! Han slänger med armarna! Så sött! 
Vid 19.30 kom Fredrik hem. Hans tur att börja testa lägga honom. Varannan dag. Han la honom på 10 minuter. Och här har jag gått och oroat mig över att der skulle bli en jobbig process. Dumma mig. Lowe vaknade efter en timma. Då löste Fredrik det direkt och Lowe sov vidare. Nu ska banne mig Fredrik få rycka in på natten på helgen med! Och läggning varannan kväll! Gud! Vad ska jag göra av all ledig tid? ;-) 



Mina! ❤️ 



Inga kommentarer: