söndag 12 oktober 2014

Överallt på 4 timmar.

Idag vaknade Lowe och jag strax efter 7. Lowe somnade 1 timme tidigare i förrgår så då är det klart man vaknar tidigare! ;-) 
Fredrik kom hem 7.30 typ. Han hade en spelning i natt (i morse) mellan 4.30-6. Sist spelade han. Sämsta tiden enligt mig. Fan han fick ju gå upp 3.30 i morse och sov sen inget mer. 

Vi gjorde i allafall frukost efter lite gos i sängen med Lowe. Äggröra och bacon! Det är ju trots allt söndag! Sen gjorde vi oss i ordning och lämnade Lowe hos svärmor så vi kunde springa in och ut i affärer utan att behöva packa i och ur Lowe + barnvagn. 

Vi började med att spana byggmaterial. Vi hittade vårt golv direkt! Ljust Ekgolv typ lite vitaktigt. Så snyggt! Vi tänkte ju valnöt först, men nu blir det ljust istället! :-) vi drog sen över till Hisingen. Vi hittade färgen vi vill ha på väggarna i vårt sovrum, vi hittade en möjlig tapet till Lowes rum och vi hittade vilka lister vi ska ha. Lite högre än vanliga och med mönster i eller vad man ska kalla det. Vi va också och kollade på ny säng på Ikea. Vi slängde ju min säng när vi flyttade just för att vi behöver köpa nya madrasser. Börja om på nytt. Det slutade ju såklart på den dyraste madrassen. Naturmaterial också. 14.000 spänn skulle min och Fredriks madrasser gå på. Sen vill vi ha en sängram också. Men vi börjar med madrasserna i allafall. Allt sånt finns på lager så det är bara att hämta när det är dags att flytta in. 

Nu har vi löst Lowes rum, vårt sovrum, vardagsrum + extra rummet. Köket ska vi låta vara en stund. Sen har vi hallen. Golvet vet vi ju vad vi ska ha, men frågan är om vi ska lägga lite klinkers? Och väggarna kan vi inte bestämma oss över. Jag gillar vitrandiga. Matt/blankt. Men herrn vet inte vad han gillar. Någon såndär träpanel på halva väggen får jag nog inte vad det verkar. Han tycker det känns lite för lantigt. Ja eller "bonnit" för att ta just ordet han sa.

Vi har en månad på oss att fundera. Jag ska googla hallar! Och ge förslag! Så får vi se vart vi landar. 

Klockan 15 va vi hemma igen. Lowe hade precis vaknat efter vilan. Svärmor drog iväg och vi myste inne. Fredrik fixade lite söndagsmiddag och jag gjorde lite sötpotatispuré till Lowe. 

Ikväll tog nattningen tid! Vagga i famnen, ner i sängen, vakna, vagga i famnen, ner i sängen, vakna, mamman tröttnar och går ut, bebis bökar runt i mörkret och börjat tillslut gnälla, mamman går in och vaggar i famnen igen, ner i sängen, bebis bökar runt, mamman tröttnar och går ut och sätter sig i soffan och slår på barnvakten på ipaden. Ser hur bebis bökar runt, men till slut ligger han still. Han har somnat själv. 60 minuter tog kvällens nattning. Pip. Vägrar amma honom till sömns på kvällen. Han måste ju lära sig somna utan mat i munnen. Han är duktig nu. Letar inte ens efter maten. Utan suger på sin napp. Men han har så mycket energi i kroppen. Inte still en sekund. Benen får konstant på honom. 

Vi kollade på ett avsnitt av house och nu ligger jag här. Lyssnar till Fredriks svaga snarkningar och Lowes ljuva andetag. Drömmer mig bort tills man ligger där i nya sängen, i nya lägenheten, med nybäddad säng, jag har hämtat Lowe och där ligger vi hela familjen, tillsammans. Under ett tak vi kommer bo under i många år. Härlig dröm. Snart är den här. 

Inga kommentarer: