fredag 10 oktober 2014

Inreda sitt hem!

Ja då har jag lagt lite barnkläder åt sidan och gett plats för inredning! :-P 

Min hjärna går på högvarv! Tapeter, golv, möbler, krukor! :-D så roligt ska det bli! 

Vi ska lägga nya golv i alla rum utom köket och badrummet. Badrummet är renoverat 2011 med mörkgrått golv och vita väggar. Ja vill ni se badrummet föresten? :-)



Helt i vår smak! :-) 

Köket ska inte få nytt golv då vi kanske ska renovera köket i framtiden. Det är väldigt fräsch nu, men vi kommer nog vilja göra det lite mer personligt. Bygga in ugn och micro och så. Ha en hel bänkskiva i trä och inte denna i rostfrittstål. 




Men vi tar golvet därinne när vi tar och gör köket lite personligare. :-) 

Vi vill ha klinkers en bit i hallen och sen resten av hemmet i valnöt. Jag hade så gärna velat ha heltäckningsmattor i sovrummen. Så mysigt! Men Fredrik vägrar! Haha ! I vardagsrummet ska vi ha en fondvägg med tapet som ser ut som plankor. Hittat en jättefin! 

I sovrummet blir det en färg. Trött på vitt. Så det blir en ljus dimmgrå/blå färg.

I Lowes rum hade jag svårt att bestämma mig vad vi ska ha på väggarna. Hittade dessa när jag googlade: 


Ville så gärna ha bilarna. Men det känns som den inte håller lika länge. Så nu har jag bestämt mig för ränderna! Den kan han ha ett tag. Jag funderar däremot att tapetsera Lowes garderobsdörrar med denna tapeten med bilarna på! Det är ju ändå en barngarderob som han inte kommer ha i så jättemånga år. I hans rum står det nu 5 (!!) garderober! Vi ska ta ut alla och behålla 4 st. Vi förvarar dem i källaren sålänge tills han blir äldre och vill ha dem i sitt rum. Det är nya fina garderober så dumt att slänga dem. 

I hallen vill jag ha bröstpanel. Halva väggen. Vad vi ska ha på övre delen på väggen vet jag inte. Tycker det är snyggt med randigt. Sån som är vit med bank och matta ränder. Så kör man samma tapet i köket oxå. Men jag vet inte om jag rott hem det riktigt än hos herrn. ;-) hallen är ganska stor så vi kommer kunna ha lite förvaring där inne också. Vill ha spottar i taket i hallen! Så snyggt! Vi får se vad vi hinner med. Och har pengar till. Riktigt trägolv är väl inte gratis direkt! 

Har ju ett extrarum mellan kök och vardagsrummet också. Där vet jag inte vad vi ska ha på väggarna. Matchar man med vad vardagsrummet får manske? Det är såna stora skjutdörrar emellan det rummet och vardagsrummet. 


Vi längtar så! Den är vår tidigast om 22 dagar och senast om 33 dagar! :-D 

Inga kommentarer: