lördag 1 november 2014

En shoppinglördag!

Idag vaknade vi vid 8. Myste i sängen en stund och sen tog Fredrik med Lowe och fixade frukost. Bacon och ägg! Mums! Vi bestämde oss sen för att göra lite ärenden. Fixa inför namngivningen och så. Första stoppet blev lager 157. Jag ville bara "titta" och köpa mig en halsduk. Jag kom ut med 3 tröjor, en halsduk och en mössa till mig. Och 2 bodys, ett par byxor och 2 scarfer till Lowe för 679 kr! Nöjd mamma! 


Lowes kläder plus en scarf och en body. 


Mitt plus en tröja.

Vi drog vidare till Ikea. En ram skulle köpas och en lampa, sen lite fixsaker inför namngivningen. Hittade allt plus lite till! Som alltid. Vi passade på att käka lunch så Lowe fick i sig sin mat också. 


Glad kille på Ikea! Som fick i sig både mat och en smoothie!

Efter Ikea så drog Fredrik åt fel håll. Jag som trodde vi skulle hem satt och pillade med telefonen och tittade upp och insåg att jag inte kände igen vägen. Hamnade på freeport! Yes! :-) Där köpte jag sista julklappen. Ja eller sista till barnen i familjen. Nu är det bara Lowes som skall köpas. Ingen aning vad vi ska köpa faktiskt. Han är ju så liten så han förstår ju inte ändå. Så det blir i alla fall något han behöver, kläder eller inredning till hans rum. 


En gosig mjukisdress från Noa Noa blev det till Isabelle. 


Fredrik och en sovande Lowe satte sig och väntade i butiken medans jag sprang runt. Han är grym på att ha med sig i butiker min man, för det mesta i alla fall. ;-)

Efter freeport så drog vi hem. Bar in alla kassar, jag bytte om och drog till gymmet.


Lite axlar och triceps fick det bli.

När jag kom hem så va det grötdags för Lowe. Jag brukar göra den och Fredrik brukar mata. Men idag vart det jag som åkte på båda då Fredrik stod och lagade middag till oss. Lowe fick sig ett bad och sen åt vi. Fläskfilé med fetaoströra och rotfrukter i ugn. Mums!!

Lowe somnade runt 20.30, sen har vi kollat på ett avsnitt av house och bigbrother. Trötta är vi så vi har gått och lagt oss. Vi får sova om nätterna, Lowe sover lixom från 20-05, ammade och sover till 8, typ så ser nätterna ut. Men i natt kom lilla Texas på att han skulle ut 03.30 i natt! Så det va bara att gå upp och gå ut. Suck.. 

Nej nu ska jag sova. I morgon ska vi nog träna, sen ska vi ha städdag! Storstäda, tvätta och pyssla lite. Jag ska nog laga lite matlådor inför nästa vecka också. Bara att värma. :-)

Natti natti! 

Inga kommentarer: