måndag 24 november 2014

Snart flyttar vi in..

Gokväll!

Nu ligger man efter igen! Veckorna går ju så fort! 

I helgen renoverades det här hemma. Så nu är sovrummet snart klart. Det blev ju lite mer saker att göra än man trodde som det alltid blir. Men nu är det bara en bit golv kvar och sen listerna! :-) garderoberna är på plats så i morgon ska jag börja lägga över våra kläder. Slänger nog sen ut garderoberna i Lowes rum på blocket. På tal om blocket. Slängde faktiskt ut denna idag: 

 
Vi gillar den mycket, men vet inte vart vi ska ha den. Passar lixom inte in någonstans förutom i hallen, och där vill vi ha en helspegel. Men mailen är proppad och meddelande har jag fått hela dagen om köpare på byrån. Det ringer en tjej efter typ 2 minuter. Så klart fick hon köpa den, men kunde inte komma förrän på torsdag. Alla har skrivit: men vi kan komma idag! Men jag har inte samvete nog för att va så dum. Hon va dessutom en mamma och skulle ha den på sitt barns rum. :-) 

Idag har sken solen så Lowe och jag va ute på 2 promenader. Första ville jag hem till svärmor och väga mig. För att kolla hur vikten ligger till nu och sen hämta lite post som fortfarande kommer till henne. Vi va sen i lekparken en stund och sen på eftermiddagen när Fredrik kommit hem och skulle borra så klädde vi på oss och tog en 6 kms lång promenad. Har kört eftermiddagsvilan med Lowe i vagnen på promenad nu i några dagar i rad. Lowe får sova i friska luften, hunden får sig en rejäl promenad och jag får röra på mig. Så vi går ner till havet och tillbaka. Kommer nog köra det nu så länge det inte ösregnar eller det blir för kallt. 

I morgon ska jag plocka här hemma. Fixa i garderoberna som sagt, ta en promenad och leka med lowe. På onsdag blir det öppna förskolan igen. Ronja och Novalie ska med också. Kanske kan ta och göra fot och handavtryck då. :-) Ska nog shoppa lite till Lowe också. Han behöver jeans. 68 har blivit förkort i benen. Så vi behöver fylla på med 74. På torsdag ska jag in till stan och träffa Frankie och Nellie! Det va inte igår! Säkert ett år sen sist! 

Nej nu ska jag sova. Får passa på nu när odjuret sover själv. ;-) 


Ikväll fick Lowe bada. Mina grabbar. ❤️

Inga kommentarer: