lördag 29 november 2014

Lowe's namngivning!

En lite fest för Lowe. Varken jag eller Fredrik är troende. Och vi har båda gått ur kyrkan så vi hade inte tänkt döpa Lowe. Förr blev man medlem automatiskt i kyrkan när man föddes. Nu är det dopet som gör att man blir "medlem" i kyrkan. Och genom att undvika dopet så blir inte Lowe medlem där. Men vi kände att vi ville göra något för att fira Lowe. Så vi hade en liten fest. Vet inte om man kan kalla det för namngivning heller för vi pratade inget om hans namn! Vi har inga faddrar till Lowe heller direkt. Vi träffades bara familj och våra närmsta vänner och firade att Lowe finns hos oss! Nu i efterhand så ångrar jag lite att jag inte höll tal och så. Men men, det blev mysigt! Vi va 40 st i en lokal i föreningen. Jag har pysslat i flera veckor för att få en ganska nergången lokal fin. (Fixat pynt hemma och så.)







Vi bjöd först på pasta/kycklingsallad som svärmor stått och hackat upp hela förmiddagen. ;-) Sen bjöd vi på fika. Jag hade gjort tårtorna! 





Väldigt nöjd över dem då det va första gången jag gjorde tårtor med marsipan! Förmodligen inte sista gången! Väldigt roligt! Sockerpasta va ju en väldigt bra uppfinning! 


Efter att vi käkat och fikat så öppnade vi presenterna. Vi hade tänkt öppna dem hemma efteråt. Men det protesterade folk emot, haha! Så det fick bli en presentuppackning med publik.


Jag fick hjälp med presentuppackning av min systerdotter.. 




.. Och lilla Mathilda.

Lowe och Jag! :)

Våra gäster var våra närmaste vänner plus familj. Från min familj kom min mamma och familj och min syster med familj. På Fredriks sida kom både moster och farbror. De har ju lite närmare att åka än min familj. 


Min familj. ❤️


Lowe med kompisen Freja som är 1 1/2 månad äldre än Lowe.



Och här är vi, familjen. ❤️


Inga kommentarer: