lördag 29 november 2014

Ensam.

Hej!

Sitter i soffan invirad i en filt själv. Ja eller Texas ligger intill mig som alltid när jag är ensam. Fredrik är på grabbkväll och Lowe sover. Gårdagen såg likadan ut. Fredrik va på fest. Måste säga att det ät väldigt skönt. Jag är verkligen inte beroende av sällskap nu som jag va förr. Jag njuter av ensamheten. Kanske beror det på att jag har barn nu? Att jag vet att jag alltid ha honom? 

Idag har vi sysselsatt oss med lite shopping. Fredrik, Lowe och jag gick till Frölunda torg. Ville köpa lite adventspynt till våra fönster. Har ju inte hittat något till köket och vardagsrummet. Slutade med att Lowe fick en istället! Haha! Hans rum som är ett förråd över jul! Så den fick hänga fint i vardagsrummet istället. :-) 

snowflake

En snöflinga blev det till Lowe. 

Hade fått en rabattkupong från apotek hjärtat för att vi är nyinflyttade i denna statsdelen. Så jag skulle köpa en kräm att smörja mig och Lowe med. Torra! Och hans kinder börjar bli lite röda och knottriga. De hade inte den krämen på apotek hjärtat, typiskt! Men så sa Fredrik: kolla här Jenny, Sophie! Haha! Då hade de leksaken Sophie med duschkräm och liten hudlotion för 249 kr. Den piper till och med. Det gör inte den Lowe har hemma. Så Jag tryckte på den och Lowe skattade. Så jag va ju bara tvungen att använda min rabattkupong.. 

Sophie!

Vet inte om Lowe egentligen är för stor för såna leksaker? Eller? Han äter fortfarande på allt han kommer åt. Och då är ju en ekologisk giraff bättre att tugga på! ;-) 

Vi fikade innan vi promenerade hemåt. Lowe fick kvällsmat av Fredrik innan han gick och sen tog jag över och Lowe fick ett bad. Vi testade Sophie's duschkräm och hudlotion. :-) 

badkillen!

Hela gänget babblarna i badet plus ett gäng ankor! 

Ikväll har vi lekt Lowe och jag. Sen fick han lite mat och somnade i min famn här i soffan. 

mammas älskling!

Det känns som om Lowe har börjat slappna av lite inför läggningen på kvällen. Dagen har gått finfint att somna med en gång. Men på kvällen har han velat krångla lite. Men nu det senaste så har han kunnat somna i famnen framför tvn och i famnen bara genom att få nappen och snuttefilten. Igår somnade han i sin säng genom att jag bara klappade på honom lite. Så skönt! Nu väntar vi bara på att han ska sova hela nätterna igen. Han vaknar inte alls lika ofta. Men han brukar vakna en gång varje natt och ha svårt att somna om. Han står i krypställning och gnyr. Kan ta en halvtimma att få honom att somna om. Tidigt i morse vaknade jag av att han satt upp bredvid mig. Så jag fick lägga honom ner igen. Kan tänka mig att det är mycket som händer i hans huvud och kropp just nu.

Han har vaknat 2 gånger sen jag la honom vid 20 och klockan är snart 22.30. Men nu hoppas jag att han sover länge! Tror jag ska krypa ner själv. Trött! 

I morgon vet jag inte vad som händer mer än att vi ska storstäda och ha lite första adventsmys! ❤️

Inga kommentarer: