fredag 20 mars 2015

På jobbet.

Hej!

Näst sista passet för denna gången. Jobbar ett pass på tisdag sen har jag 2 månader mammaledigt igen. Kanske kommer ta några pass emellan men det är rätt krångligt ekonomiskt också. Föräldrapenningen kommer på samma månad och lönen kommer en månad i efterhand. 

I veckan har jag varit sjuk. Fick magkatarr och sen magsjukan, trodde jag. Men ingen annan har fått det i min närhet så jag börjar fundera på om det är denna jäkla mensen som håller på. Förra månaden kräktes jag ju innan jag fick den. Trodde jag va sjuk då oxå. Ursch. Inte kunnat dricka kaffe eller knappt kunnat äta på tre dagar nu. Men i går vaknade jag utan smärta och magen va okej. Så jag vågade mig till jobbet idag. 

Så igår va vi ute på lite ärenden. Hämtade termos hos Ronja, lämnade skor till Evelina, va till Frölunda torg och satte in Lowes födelsedagspengar och köpte miniknänypor till en grej jag ska göra i Lowes rum. Sen myste vi! Jag har bäddat framför tvn på golvet. Lowe körde sin vila och jag kollade på program jag missat. 

I helgen ska vi fixa lite hemma. Få i ordning på lite saker som stått. Och sen tror jag vi ska kolla på möbler till balkongen. Så man kan sitta därute! :-) 

Varit och fixat nyckel till föreningens gummi veckan oxå. Så nu kan jag gå ner och träna där. Det va renoverat precis så det va väldigt fint. Och det mesta finns där. Så nu får jag väl köra igång när gymmet ligger 2 gårdar bort! :-D

Nu ska jag jobba lite! Hoppas ni får en fin fredag! 


Idag kör jag vitt för att hedra alla barn som vandrat vidare. Och olika sockor för rocka sockorna! ❤️

Inga kommentarer: