söndag 29 mars 2015

Texas.

Fick en fråga hur det går med Texas och så sen vi fått barn. Blir ju inte att man bloggar om honom så mycket nu. Han finns allt kvar hos oss. Och det har funkat bra med Lowe och Texas fram tills typ nu. Lowe är ju ett barn och texas är en väldigt liten hund. Så Lowe kan ju bara rätt hårdhänt. Lowe älskar Texas. Han tycker att han är väldigt rolig att jaga eller dra i hans ben. I början så pep Texas bara när Lowe drog honom i benen, så att jag skulle hjälpa honom. Men nu har Texas börjar morra åt Lowe när han gör något oförsiktigt på honom. Så man får ha lite koll. Texas har aldrig någonsin bitit, men man vet ju aldrig. Han är ett djur och han är extra rädd om sina ben efter att han brutit ett för några år sen. Något mer som Texas börjat göra är att bajsa inne. Även om jag precis varit ute med honom. Och kissa! Kissa gör han bara i Lowes rum. Så jag vet inte om det är någonslags protest. Väldigt frustrerande! Vet inte hur vi ska göra. Vi har faktiskt varit inne på att hitta ett nytt hem till Texas. Men det känns så himla jobbigt så jag har inte tagit tag i det. Ena dagen så vill jag försöka hitta nytt hem och andra dagen så vill jag inte lämna bort honom. Han är ju min. Jag älskar honom. Men i slutändan så handlar det ju om vad Texas mår bäst av. Jag får en känsla av att han mår bäst om han bor med en person. Inga barn lixom. Han är ju uppväxt med mig själv när jag var singel. Jag får ta mig en funderare på allt. Kommer den dagen då jag måste lämna bort honom så kommer det göra väldigt ont i mitt hjärta. ❤️


2 kommentarer:

mathina sa...

Åh fy vilken jobbig känsla. Jag PRECIS hur det känns :(. Dock liiite annan historia men samma sak ändå!

Mustikka sa...

Va tråkigt att höra att det inte gått så bra :/ Finns det månne några beteende tips man kunde ta hjälp av för att göra det hela lättare? Hoppas det skulle bli bättre med tiden och att ni inte behöver hitta ett nytt hem åt Texas!