lördag 20 september 2014

Förberedelser inför flytten.

Hej!

Idag har vi pysslat och grejat för fullt! Vi vaknade vid 8.30 (Lowe har varit lite bättre i natt än de andra två nätterna. Men han sover fortfarande väldigt oroligt.) Vi fixade frukost och sen tänkte vi ta en promenad under Lowes sovrimme. Men vi gjorde istället i ordning oss och stack till Shurgard. Lowe sov i bilen istället. Vi fixade ett förråd för våra saker. Vi lyckades pricka in när de hade kampanj så vi får hyra för 50% av priset! Perfekt! När vi varit där så passade vi på att hälsa på Fredriks pappa. Lowe blev jätterädd för honom och började gråta stackarn! :-( men efter en stund så vågade han sig ur pappas famn och kunde va lite hos farfar. :-) 

Vi har oxå varit på rusta och köpt lite grejer till Lowes namngivning. Såna pompoms i olika blått. Sen köpte jag en korg för Lowe att ha sina leksaker i när vi bor hos Sussie. Vi va en sväng förbi och handlade lite också så jag kunde göra ett recept med gröt till Lowe. Jag vill ju inte ge Lowe den industriella gröten av olika anledningar. Så när vi kom hem så gjorde jag gröten till honom, och den gillade han! Blev så glad! Nu vet jag vad jag ska ge honom på morgonen/kvällen! Ska testa en välling till honom också, bovetevälling! Den gör man också själv. 

Efter lördags middag som innehöll limelaxbiffar med sötpotatispuré så började vi packa! Vi rensade alla lådor vi hade, i tvbänken, Lowes hylla, vitrinskåpets lådor.. Så vi fick slängt en massa. Vi packade även, så nu får vi åka och köpa mer lådor i morgon. Vi tänkte även börja flytta lite i morgon. Flytta sakerna vi har i förrådet. Och sen köra lite saker hem till Sussie. En byrå vi ska ha där i vårt rum. Skönt att det snart är gjort. Vi får verkligen hoppas det dyker upp ett hem till oss snart. 

Nej nu ska jag sova. Så jag får lite sömn innan lillen vaknar. Han brukar sova bra fram till 00. Somnade 21 idag, och än sover han. Hoppas han sover länge i sin säng så jag får sova. Varit illamående i 2 dagar, förmodligen av sömnbrist. 

2 kommentarer:

J sa...

Vill du dela med dig av gröt och vällingrecepten?
Jag gillar inte heller köpegröten :(

Jenny M. Bäcklund sa...

Nu finns recepten ute! :-)