söndag 28 september 2014

Från en 1 1/2 på 53 kvm till ett rum hos svärmor.

Igår flyttade vi. Åh lite ångest. Eller nej, massor med ångest. Jag har lämnat mitt hem, min trygghet. Mitt första egna hem. Där jag bott som singel och med pojkvän. Många minnen har hunnits skapats på dessa 5 1/2 åren man bott där. Texas valpår, Lowes allra första halvår. Känns väldigt vemodigt att stänga dörren om en tom lägenhet och veta att jag aldrig mer kommer att bo där. Känns väldigt jobbigt att någon annan ska bo där. I mitt hem. Mina väggar, mitt golv, mitt tak. Ursch. 

Flytten blev inte som vi hoppats på. Vi hade hoppats att det skulle dyka upp ett hem till oss att köpa så fort vi sålt min lägenhet. Men nu har det gått 3 månader och vi har inte ens varit på en enda visning sen vi skrev på försäljningen av mitt hem. Inget som fallit oss i smak. Så vi fick hyra ett förråd på 7,5 kvm och flytta in alla våra saker där. Ta med det mest nödvändiga och flytta hem till Fredriks mamma. Min svärmor, Lowes farmor. Hon har en 3:a och ett rum står tomt. Hon är så snäll så hon låter oss bo här gratis. Fredrik kan spara ännu mer pengar till kommande hem, och jag kan spara mammadagar. Har man inga räkningar så behöver man ju inte ta ut så många dagar. 

Så nu bor vi här. Känns helt okej. Jag har världens bästa relation till min svärmor. Så detta ska nog gå bra. Hon kommer dels bo borta endel, sen jobbar hon nästan varje dag. Så man kommer ändå få vara lite själv som familj. Vi har fått det väldigt fint i vårt rum. Jag avskyr att ha det provisoriskt så jag har fått lite ordning här inne. Ljuslyktor och så. 

Nu får vi se hur länge vi blir kvar här. Det har faktiskt dykt upp 2 lägenheter som vi är nyfikna på. En är lite mer intressant än den andra. Visningarna är nästa måndag och tisdag. Så vi får vänta en vecka. Så det kanske blir en flytt innan året är slut. Det hoppas vi på i allafall.

På onsdag ska jag och lämna över nycklarna och då bli 250.000 kr rikare.

Inga kommentarer: