torsdag 28 maj 2015

Trött dag!

Idag har det varit så tråkigt väder! Så loppan och jag har hängt inne hela dagen. Vi vaknade 6 och myste i sängen fram till 7. Sen klev vi upp och fortsatte mysa i soffan. Vid 9 somnade han igen och vaknade gråtandes en timma senare. Jag plockade upp honom och då somnade han om i min famn i soffan. Lilla gubben! Förutom att mysa så har vi tvättat och lagat mat. Körde en vila till vid 13. Samma sak då, han vaknade gråtandes och somnade om i min famn. Då la jag mig också ner och sov en stund. 

När Fredrik kom hem så drog han igång med att fixa det sista med halltaket. Lowe har varit så gnällig och ledsen idag så jag tänkte att han var rastlös. Så vi slängde på oss regnkläderna och gick ut. Det blev lite bättre. 

Ronja smsade och frågade om vi ville hänga med till Ica. Så vi hängde med på en promenad dit. Sen lekte barnen lite i lekparken. Ja eller vi stod och pratade utanför henne och då stack Lowe iväg och började gräva i sandlådan. Så roligt att se honom dra iväg själv! 

I kväll la sig Lowe redan 19. Då hade han varit vaken i 5 timmar. Helt slut! Bara grät! Men jag misstänker tänder. Dels så ser man det på blöjbytena och sen dreglar han som en galning! Det har han inte gjort på många månader. Och sen är han mycket ledsen och vill helst inte ha napp i munnen. Han sover oroligt också. I kväll har han redan vaknat 3 gånger, och jag antar att det inte dröjer innan han kommer vakna och ska sova mellan oss. Han sov hela natten mellan oss natten till idag. Han sover mycket bättre här när han sover oroligt. Så då får han sova här. 

Nej nu ska jag blunda! Natti! 

Inga kommentarer: