fredag 29 maj 2015

Regn och renovering.

Idag vaknade vi 6 som vanligt. Mysmorgon hemma och sen tog vi oss ut på en promenad med Ronja och novalie så Lowe kunde ta sin morgonvila i vagnen. Kallt och blåsigt, men det va ändå skönt att komma ut lite. Lek och bus hemma för mig och Lowe sen. Jag fixade lite med vagnen. Funderar på att sälja joolzen och byta till en annan vagn. Så jag tvättade upp sufletten och ska putsa upp chassit lite tänkte jag. Slänga ut den när skatteåterbäringen kommer. Vi får se om jag vågar slita mig ifrån den. Vid 13 som vanligt, tog Lowe sin vila. Vi satt i soffan innan. Han i min famn och kollade på tv. Jag somnade och sen la han sitt huvud på min arm och somnade han oxå! Så sött! Så gjorde han precis samma sak som igår. Han vaknade efter en timma i sin säng, jag plockade upp honom och så somnade han om i min famn så jag la ner honom i sängen igen och han sov en timma till. Han sover så oroligt! I natt sov han i vår säng igen. En halvtomma från gårdagens inlägg vaknade han. Han har gråtit mycket i natt. Stackarn! När Fredrik kom hem idag så körde han igång med renoveringen (det är lite småfix som lister och sånt kvar) då bröt helvetet loss! Haha! Lowe bara grät och grät och grät! Nappen spottade han ut och jag kramade och bluffade och hoppade med honom. Men näh inget va bra. Så jag tog fram bedövningsalvan och smörjde hans tandkött. Han blev som en annan bebis! Jätte glad och skuttade runt och spexade! Jag och Loppan gick ut och promenerade lite. Ja alltså utan vagn. Han fick gå själv. Vi gick och plockade lite syrener och sen hem igen. Fredrik stack och köpte mat som vi sen käkade framför tvn. Så mysigt! Händer inte ofta att vi äter framför tvn nu sen Lowe började riva ner allt från bordet. Men så länge han sitter i sin stol så går det bra! :-) 

Vid 20 tog jag med mig Texas på en 40 minuters promenad. Lyssnade på en podd och det duggade lite lätt ute. Så mysigt väder att promenera i. Mindre mysigt tyckte Texas! Haha  

 
Såhär såg det ut i Lowes rum idag! Men nu är det fint igen! Han ligger och sover, men vi får väl se hur det går i natt. Han har gråtit några gånger och vi har varit inne och lugnat honom 2 gånger redan. :-/ smörjde bedövning innan han gick och la sig. Stackarn! ❤️

Inga kommentarer: