söndag 18 oktober 2009

Min helg uppe i värmland.

Nu är jag vid en dator igen. Har slutat med att dra med datorn när jag åker upp till värmland. Så jäkla mycke annat att släpa på. Sen när man åker tåg blir det jobbigare.

Fredagen började med 17 minuter i solarium. Måste ju behålla min fina färg lixom. Sen va jag på systemet åt mej och babe. Hem, fixa mej, käka och sen ta Texas till stan. Emil ville ställa upp som hundvakt i helgen. Och jag behövde shoppa. Så jag shoppade lite innan han kom in till stan. Fick med mej ett par byxor, en klänning och en t-shirt. Lite smink oxå. :) Sen kom Emil. Lämnade över Texas och åkte hem. En timma kvar till tåget skulle gå så va jag hemma. Babe låg och sov när jag kom hem?! Hallå? vi ska dra snart! In i duschen med dej! Jag packade och bytte om. Sen drog vi. Tåget va försenat så Joakim hann dricka en öl, jag hann shoppa ett nagellack och 2 armband.Tåget rullade 20 minuter för sent. Vi hamnade i en obokad vagn som va överfullt. Så vi letade upp nya platser i en annan vagn. Vi fick platser och började dricka. Joakim somnade såklart. Jag försökte sova lite, men de gick inte. Så jag hoppade in på toaletten och sminkade mej. (som jag inte hann med innan vi åkte). Väl framme i karlstad drog till till Score. Där de andra var. Fest och bowling. Jag hade fått den ljusa idén att snusa. Så mina klot gick lika snett som huvudet. Det snurrade bra av snuset. Haha. Sen hade vi bokat bord på plaza. Men vem blir sugen på späd gris? eller blomkolspure för 225 kr? Nej tack. Sen va det några av oss som hade druckit så mycke att vi inte va hungriga. Så vi gick tillbax till Score. De käkade och vi satt och chillade lite. Då hade Patric kommit, Joakims bästa vän. Sen en stund senare kom min bästa vän, Emma. Vi 4:a, Jag, Emma, Joakim och Patric gick till nöjesfabriken när de andra dragit hem. Satt och pratade lite. Sen blev klockan en del. Och babe blir ju alltid så trött. Hehe. Så vi följde med Emma hem och sov där. Hon bor numera i Karlstad.



Lördagen. Vaknade tidigt. In i duschen. Gjorde oss i ordning sen kom Fox och hans Tina och hämtade oss. Vi skulle till Fox bror och kolla på valpar. Pitbullvalpar. Och såå jävla söta de va! Jag tog upp en i famnen och dog. Såg ut som små grisar. 9 Stycken hade hon fått. Gullegrisar ju! När vi gosat klart så åkte vi till Fia och Kidde. Pappa hämtade oss där. Hem till mamma och bytte om. Dop för min Kusin My. Kyrkan gick fort. Sen hade de abonerat ett ställe för smörgåstårta och kakor. Fick tillslut gosa med lilla My. Till och mej Joakim gjorde de. :) Sen va det dax att dra hem. Hem och byta om igen. Hoppa in i bilen och iväg till Joakims pappa. De håller ju på att bygga ett hus så vi ville kolla hur långt de kommit. Börjar ta sej nu. Det ska bli kul att se när de fått i ordning allt och vi kan komma dit och sova. Huset ligger jätte fint. När vi frusit nog där ute så åkte vi och köpte godis och åkte hem till mamma. Kung fu panda på tv. Sen va det läggdax. Babe va trött igen. Kan tro att jag har ett barn och inte en pojkvän. Hehe. Vi somnade tidigt. Och vaknade sent..

Nu är det söndag. Jag sitter hemma hos mamma med Icka, min minsta lillasyster. Mamma jobbar idag som undersköterska och min styvfar är ute i massagerummet och masserar en kund. Babe e hos sin pappa och hämtar bilen vi ska åka i hem till Göteborg. Så idag slipper vi åka tåg. Vet inte när vi åker hem. Men det får inte bli allt för sent. Måste till Emil och hämta lille Texas. Sen ska ju babe upp och jobba i morgon. Det kommer oxå bli en seg vecka för mej. Jobbar massa denna vecka.

Måndag. 14-22
Tisdag.   16-22
Onsdag. 07-22
Torsdag.15-22
Fredag. 08-22

Ledig i helgen som tur e. Men de kommer inte bli mycke umgås med babe, mer sova med babe bara. Men jag måste jobba igen de lediga jag var när jag va i Turkiet.

Får lägga in mer bilder när jag kommer hem, för här va internet inte så speedo om man säger så.


Inga kommentarer: