fredag 18 juni 2010

"Exprimentet"

Nu har det börjat märkas av att jag äter regelbundet. Det tog 2 veckor innan nått hände. Men nu visar vågen -1,1 kg. Som sagt så behöver jag inte gå ner i vikt. Men jag måste äta regelbundet för att kroppen ska må bra. Och det har jag försökt att göra i 2 veckor nu. Både för kroppen och för tänderna. Och den kommer jag fortsätta göra. Jag kanske har tänkt lite nyttigt oxå, för jag att jag ska må bättre. Samtidigt så har jag ätit den maten jag velat. Så jag har inte förbjudit mej själv, förutom när jag skippat godis när jag blivit sugen. Blir enbart sugen på godis när jag varit trött på jobbet, och det är bara dumt, för det gör mej piggare i en kvart. Sen bara tröttare. Dessutom om man äter 5 gånger om dagen så äter man inte så mycke varje gång. Och då hinner kroppen ta hand om maten tills nästa måltid. Och man spränger inte ut magsäcken. Så den har krympt. Märkte de förra helgen när vi skulle käka pizza. Jag åt halva (utan kanter) och fick inte i mej mer. Förut hade jag tryckt i mej hela. (utan kanter).

Som sagt, de funkar. Och jag kommer fortsätta såhär.

Nu ska jag pröva ett par jeans som varit trånga förut, för att kolla om de hänt nått där oxå. ;)

.

Inga kommentarer: