onsdag 31 juli 2013

Stan, fika, handlat mat och degat!

Hej hopp!

Ligger i sängen nu! Trött tjej! Varit en fartfylld dag! Började med att gå bort till Hsb för att hämta ut nyckeln till gästlägenheten. MEN de har semesterstängt?! Wtf? Så jag ringde och lämnade meddelande. Ingen ringde upp. Så jag får väl ringa i morgon igen. 

Vid 12 mötte jag upp Erika på stan! Lite shopping (ett linne) och fika! En äppelmuffins och dricka för min del! Mm! Vi har inte sets på länge då det har hänt lite grejer. Men idag kändes det som förr! Saknar henne väldigt mycket! Så det va skönt att träffa henne idag! Vid 15 tog jag vagnen till F's jobb. Vi handlade lite käk inför helgen när familjen kommer och sen körde han hem mej och maten. Han åkte och tränade och grattade sin pappa. Jag va trött och hade lite att göra hemma så jag stannade hemma. Somna på soffan och sen vek jag tvätten. F kom hem runt 20 så vi fixade lite här hemma. Spegeln som vi ska ha över soffan har inte kommit upp än. Och vi kom på att vi skulle sätta upp den när klockan slagit över 20 och då får man inte borra. Så vi satte bara på fästet på spegeln och ritade vart hålen på väggen ska vara. Så borrar F upp den i morgon när jag är på jobbet. Börjar bli fint här nu! Har hittat ett skåp jag vill köpa i samma serie som tvbänken! Från jysk! Galet va? Men de har faktiskt fått in väldigt fina och rejäla grejer nu! Tvbänken är jag sjukt nöjd med och den är stabil! Så skåpet ska nog vara desamma! Dessutom är det nersatt med 900 spänn nu fram till 11 augusti! Så det får nog bli att åka förbi där innan 11:e! Det kommer passa perfekt i vardagsrummet! Sen vill jag bara ha en ny soffa och tvbord och någon tavla så är allt klart där inne! Ja ett tvfäste oxå! Så tvn kommer upp på väggen! Ska nog be F köpa det i morgon när han ändå håller på att borra upp spegeln! ☺ 

På fredag klockan 14.30 kommer familjen! Ska bli så kul! Hoppas dagen på jobbet i morgon går undan! Så jag kan åka hem och lägga mej så de blir fredag någongång! ❤ 

Nu ska jag nanna! Puss på er!


    Trött tjej på soffan förut!


    Mmmmmm!! 


Inne på Icamaxi kurrade magen medans  jag väntade på att F skulle komma. Korv med räksallad funkar alltid! 

 
 Skåpet! Vet dock inte vad vi ska ha därinne? Kanske Höganäs servisen? Eller köpa mer av RBA Toscana - serien kanske? ☺

Inga kommentarer: