söndag 25 augusti 2013

Söndagsmorgonen och jag suger på att blogga nu..

God morgon! 

Ligger hemma i svärmors lägenhet med F, en katt, Texas och Rambo. Vi åkte hit i gårkväll för att idag tills i morgon passa Rambo, F's föräldrars hund! 



I helgen har vi gjort en massa! I fredags va vi ute och firade mig med middag! 19 st va vi! Jag hade bokat bord på Göteborg wok! Sen drog vi hem till en kompis och mellanlandade. F åkte hem, men jag, Erika, Robin och Oliver åkte ner till the docks! Det nya stället i frihamnen! Väldigt lite människor där för att vara det nya "innestället" och på en löningsfredag! Vid 02.30 åkte jag hem till mina 2 sovande prinsar! 



Massa fina presenter fick jag! 3 st pandora berlocker! En med ett hänge som hade en rosa rosett på sig, ett fyrklöver och ett hjärta med massa stenar i! Fick även en chokladfontän! Mm!! Och en massa rosa saker! Krämer för huden och håret! ett armband och en rosa stekspade som va formad som ett hjärta! 



Igår vaknade vi vid 11. Fixade oss och åkte in till stan för att ordna dop-present, + shoppa lite för både honom och mig! Sen tog vi en sväng till Hjalmars (ett gatukök eller vad man ska kalla de) och käkade lite innan vi gick hem och gjorde oss i ordning för dop! Klockan 16.00 döptes lilla Mathilda Novalie i kyrkan! Sen va det dopfika på det! Och sen presentöppning! Vi hade köpt ett barbapappa-tåg i trä, sånt man bygger ihop med klossar. Bra träning! Och ett par rosa uggs som hon kan ha i vinter! ☺ Efter dopet åkte vi hem. Städade i ordning lite och packade ihop för att åka hit. Kvällen igår tillbringade vi helt utslagna i varsin soffa här! 1 1/2 avsnitt av breaking bad orkade jag med. Sen va mina ögon stängda! 


Idag blir det lugna puckar! Denna lilla Rambo har aldrig blivit tränad att vara ensam. Så det går tyvärr inte att lämna honom ensam ens en stund innan han stör grannarna med massa hundgråt! Så vi är fast! Haha! ☺ Men idag gör det inte så mycket. Vi tänkte kanske gå över till Erika och Robin som bor här på gården bredvid. Vi får plocka med oss vovvarna! Tror dock att paret Karlsson är bakis idag, så de lär väl inte vara kontaktbara på en stund! Kungs-mat blir det idag oxå när vi är i trakterna! En avokadosallad till mej! Mm! Kanske till och med lämnar killarna här en sväng för att besöka torget. (Frölunda torg) Har en medicin på recept att plocka ut!

Nu ska jag fixa frukost! Se till att F vaknar oxå! Nu har jag varit vaken sen Rambo kom vid 8. Så 2 timmar i sängen i vaket tillstånd! Så sugen på våfflor!! 


Inga kommentarer: