torsdag 7 maj 2009

"Min Joakim <3"

Nu sitter jag vid mamis dator. Texas ligger som vanligtvis i mitt knä. Idag åker jag hem.

I går va det en lugn dag som sagt. Vi va och hälsade på mormor och morfar. Jag och fia sprang iväg och solade solarium. Sköönt! Nu är fräknarna några fler i mitt ansikte. När vi kom hem tog jag och fia med våra vovvar på promenad. En lååång! Fick bära Texas halva vägen, han blev trött i sina små ben. När vi kom hem tog jag mej en välbehövlig dusch. Sen kröp vi ner i sängen med 2 hundar och en katt. En katt som vägrade lugna ner sej. Han va på Texas långt in på natten. Halv 2 ringer min mobil. "Min Joakim <3" stod det på mobilen, och en söt bild på honom och Texas över texten. Jag svarade. Han va påväg hem. Men missade sista bussen hem. Han hade varit ute med några kompisar och druckit. Kul att han träffar sina vänner. Men jag kan erkänna att jag fick kväva två eller tre oroskänslor i magen. Men det va lugnt. Mycke lugnare än det varit tidigare. Jag somnade ju. :) Skönt att höra hans röst. Han avslutade med att han älskade mej. "Puss Hej". Sen somnade jag. Vaknade igen när mobilen vibbrerade, "Min Joakim <3" Stod det, igen. sms.

- "Hej babe nu är jag hemma önskar du låg i sängen och vänta på mig love you din joakim"

Vet fortfarande inte hur han tog sej hem.

Min pojkvän vet nog inte vart "punkten" är på sin iphone när han e påverkad. ;) Men jag blev lugn i magen. Bäddade om mej lite. Och somnade. Vaknade när min lillasyrra skulle upp till jobbet. 06.35. Då ringde jag och fick höra Joakims röst igen. Skönt.

Inga kommentarer: