måndag 11 maj 2009

Hundlös..

När Joakim slutat drog vi in till stan. Jag ville titta på en ny tröja till Texas. Han fryser så när man är ute nu, för att de blåser så. Men den tröjan han har e lite för tjock. Behövde en som stoppar vinden lite bara. Så vi åkte upp till linné till "hundskafferiet". Hittade en tröja, en blå luvtröja. Som han va jätte fin i! :) Köpte några bollar till honom att leka med oxå. När vi va klara så mötte vi upp Joakims mamma och styvpappa. De ska ha Texas hos sej tills på onsdag eftermiddag. Jag ska ju börja på mitt nya jobb i morgon. Texas la sej i knät på Anders (Joakims styvfar) direkt. Så det va inga problem. När de åkt, så kurrade våra magar. Så Jag och Joakim gick till rumpanbar och käkade mat. De hade bytt meny sen jag va där sist. Det fanns endast en maträtt jag kunde käka. pga min laktosintollerans. Och den maträtten va nog den godaste oxå! Joakim tog likadan så vi inte skulle bli avundsjuka på varandra. ;) Mysigt att käka ute ju! Jag har alltid varit sån att jag tycker det är mysigt att laga maten tillsammans och mysa med tända ljus framför tvn. Men nu börjar jag faktiskt uppskatta att någon annan lagar maten och man blir uppassad. Kanske för att jag just nu har grymt dålig fantasi va man ska laga. När vi käkat klart satt vi och pratade lite. Sen åkte vi hem. Vi skulle äntligen få mysa utan en valp mellan oss. Texas som nästan alltid vill vara i centrum. Men Joakim va lite trött för att hålla sej vaken. Han ligger nu på sängen och sover. Och jag sitter och skrattar åt 2½ män samtidigt som jag bloggar.

Sitter emellanåt och funderar vad Texas har för sej, men så kommer jag på att han är ju inte här hemma. Kommer bli konstigt när man inte behöver ta hänsyn till en minivovve i sängen. Kommer nog sova som en prinsessa i natt.

Så i morgon, klockan 08.00 börjar mitt nya jobb. Ska bli skojigt! :)

Nu ska jag käka lite kvällsmat, sen ska jag nog bädda in mej med sötnosen som ligger och snarkar i sängen. :P




<3

Inga kommentarer: