söndag 10 augusti 2014

Brickbord till tripptrapp.

Nu har ju Lowe börjat äta lite mat. Varje morgon får han lite puré. Och nu när han har upptäckt maten så vill han dra i allt som ligger framför honom på köksbordet. Nu är det väl upp till oss att se till att han inte får tag i något. Men ett slarvfel kan väl alla göra. Så rädd att man ska ställa kaffekoppen för nära och att han välter den över sig. Vi har dessutom ett runt bord och Lowes tripptrappstol är ju rundad fram. Så ni kan ju tänka va liten yta på bordet han får om man ställer 2 rundade saker emot varandra. Så igår beställde jag ett bord/en bricka att sätta fast på Lowes stol. Ett företag i Finland gör dessa. Så det är inte från Stokkes egna sortiment. De finns i svart, röd, vit och transparent. Vit som jag ville ha först va såklart slut. Så jag beställde transparent. Antar att det ändå är bättre än vitt som kan bli väldigt fult om det blir repigt. Tänkte köpa decoplast och sätta på sen så den blir mysig. Måste bara hitta något fint mönster. 


(Finns i Sverige, men jag beställde från Finland.) 

500 kr kostade brickbordet. Sen tillkom 100 kr i frakt till Sverige. Vet inte hur lång tid det tar att få hem det. Men jag beställde det igår och idag fick jag mail med kollinumret så jag kunde spåra paketet. 

Bild hur det blev med bordet på kommer sen när jag fått hem det! :-)

UPDATE: 


Tada! Tog 5 arbetsdagar att få hem den. Beställde på en söndag och fick den på fredagen efter! Det va med en rem att ha mellan benen oxå, men det funkade att ha den med bygeln som vi har på nu oxå. Nu ska man leta efter någon fin dekorplast som man kan göra brickan fin och lite skyddande. 

Inga kommentarer: