onsdag 13 augusti 2014

Fått massor gjort! :)

Hej!

Sitter här i soffan och gungar Lowe i babysittern. Har försökt få honom att sova i hans egna säng även på dagen. Men då sov han bara 20 minuter. :-P


Idag vaknade vi vid 7. Nya tiden här hemma. Vi myste i sängen till 8.30, sen gick vi upp. Lowe fick ligga i gymmet medans jag fixade frukost till mig. Han sover ju alltid en stund efter att vi gått upp. Så idag sov han i babysittern medans jag åt frukost. Som alltid. Jag ringde sen runt lite samtal. Försäkrade Lowe (han har gravidförsäkring fram tills han är 6 månader, men det är alltid bra att ha lite överlappning.) Sen ringde jag hsb och fixade en ny nyckeln till dörren, för en försvann för något år sen. Jag ringde även och sa upp tvn och bredbandet! Fick massa gjort! När jag ändå va igång så bakade jag lite bröd (lchf), och sen tog vi en promenad ner till veterinären som ligger här nedanför så Texas fick sitt vaccin. De har så bra, drop in! Vi bokade även tid för texas att ta tänder. Han har fått några lösa. :-/



I går hade jag storstädning, gjorde puré till Lowe och va och skänkte gamla kläder. Så här hemma fick inte mycket mer att pilla med. Börjar blir lite segt att sitta hemma nu som jag gjort i 2 dagar, även fast jag har haft saker för mig. Blir att sitta hemma i morgon då Lowe ska få sitt 5 månaders vaccin i morgon. Man vet ju aldrig hur de kan bli efter det, så vi får mysa hemma. I måndags va jag dock iväg en sväng och träffade Evelina och Mathilda. Sprang lite i affärer. Sen tog jag och Lowe bussen till stan för att spana lite inne på Åhlens. Lite sugen på en fleeceoverall till honom från Molo. Men jag väntar tills det kommit in lite mer vinterkläder.


Jag bara älskar den gröna med rosa fickor, men den blå är lättare att matcha med annat. Och Lowe passar väldigt bra i blått. Så den får nog bli den blåa om inget annat kommer in som jag gillar mer. 

Ska väl passa på att äta lite mat nu när lillen sover. Och sen ska jag nog bara hoppa i mjukiskläderna och kolla på någon serie. Så tråkigt väder ute så man vågar ju inte gå ut och gå. Regn, sol, regn, sol.. Trist! Men vi får väl inte klaga. Det har varit en kanonsommar ju! och snart har vi en vecka i Grekland! Synd bara att man inte kan ligga ute och sola nu, skulle behöva bättra på färgen lite innan resan! :D



Inga kommentarer: