tisdag 16 september 2008

Idétorka!

Varje höst kommer dem, Frågorna.. vad ska jag göra med mitt liv? På sommaren tänker man inte, man bara hänger på allt som e roligt. Men direkt semestern är över och alla drar sej tillbax hem till sofforna med film och chips, en del drar sej till gymmet och tränar 2 timmar om dagen. Och lägger ner livet helt. En del varvar träningen med öldrickning. Måste ju ändå va det optimala? Att träna men ändå ha lite av de roliga kvar? Man behöver ju inte supa en tisdag, som man gör på sommaren. Man lever så roligt liv på sommaren så man minns inte va man gjorde förra hösten? Så nu ska jag försöka komma ihåg va jag gjorde förra hösten. Så 16 september 2007. Hmm.. Då bodde jag tillsammans med Emma i våran fina 3:a. Jag hade nytt träffat Chris. Minns inte om vi träffades som vänner då eller om vi börjat bli intresserade av varandra? Va ju lite krångligt där i början. Jag jobbade på samma jobb som idag, fast då jobbade jag både kvälls och nattpass. Nu jobbar jag oxå kväll och natt, fast då kunde jag börja 16.00 och sluta 21.30. Jag va fortfarande brun efter resan i bulgarien. Va kunde jag gjort mer? Tränade på friskis och svettis då. Tog morgonpromenader i slottskogen. Och ibland på kvällen. Umgicks med en tjejkompis som heter Dashne. Som jag oxå jobbade ihop med. Kanske inte så stor skillnad till nu. Men just nu känns allt tomt. Vet inte va jag ska fylla mina dagar med. Just nu hänger jag med Jenny och Jocke. Började jobba idag. Träningen har jag inte kommit igång med än. Väger nog lite mindre nu än va jag gjorde förra året. Men de har sina orsaker. Jag e inte kär. Har inte ens ett span på G. Chris och jag träffas inte längre. Och Emma bor jag inte med. Hon bor i USA och jag saknar henne oerhört! Bytt gym har jag gjort oxå. Som jag ska besöka i morgon förhoppningsvis :P Slottskogspromenaderna saknar jag. Bor inte ens i närheten av slottis idagsläget.

Mina höstplaner:
Skaffa mej ett till jobb som jag får känna mej kreativ i. (Det gör jag absolut inte nu).
Shoppa minimalt mycke! (eller åtminstone billigare :P)
Låta Jenny och Jonas va ifred. (Kan bli svårt.. hehe).
Använda gymkortet minst 4 gånger i veckan (det vet jag att jag klarar av).
BLI KÄR! :) (kanske ska undvika för små lamm).
Spara så mycke pengar jag kan.
En resa i vinter måste bli av.
Fira nyår bland snö och snygga snowboardkillar! Me Liiiike!

Kanske bli en flytt i vinter oxå. Längtar hem till värmland. Karlstad nästa? Måste hitta en fin lägenhet att köpa först. Och ett jobb?

Dålig på bilder nu, jag vet. Men jag la över alla mina foton till min externa hårddisk för att få lite mer utrymme i datorn. + att jag e rädd om dem, de ligger bättre där då.

Kan ju sno en ifrån Facebook ?

Pussa på Lillsyrran e mysigt :)

Sov sött alla, Jag ska vara vaken heeela natten jag. I morgon blir de frukost med Rille och Anton, för då har de kommit hem ifrån Bulgarien! :)

Inga kommentarer: