fredag 4 december 2009

En dröm..

Vaknade tidigt tidigt i morse av att babe väckte mej. Grät tydligen i sömnen. Jag minns alltid mina drömmar när jag blir väckt. Jag drömde att jag och Joakim stod i köket. Han höll fast min ena hand. I sin andra hand hade han en spruta. Vaccin mot svinomfluensan. Han skulle sätta sprutan i mej men jag ville inte. Han va för stark för att jag skulle kunna slita handen ur hans grepp. Vaknade när han började spruta in vaccinet. Och då grät jag. Joakim hade tagit sprutan igår, tror det va därför jag drömde om den. Jag har inte tagit den än, och fick veta igår att en bekant till Joakim hade blivit blind av sprutan och ligger nu på sjukhus. Jag vet inte hur jag ska tolka drömmen. Kanske ett tecken på att jag inte ska ta den? Jag har hela tiden varit emot sprutan. Och nu gör det mej ännu mer tveksam. Om alla utom jag tar sprutan så kan jag ju inte bli smittad. Får
Bara de till att alla tar den. Så slipper jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bara så du vet så har du fått vaccin när du va liten och det innehåller nästan samma substancer som detta vaccin

Jenny M. Bäcklund sa...

Va bra, då e jag skyddad då? Nää, jag tänker inte spruta in nått onödigt i mej. Dör jag så är det väl meningen. Vet inte va vaccinet har för verkan på oss om 10, 20, 30 år. Ursch.