onsdag 25 augusti 2010

Sömnproblem.

Jag kan inte sova. Känns som all energin som jag inte har på dagen, kommer på natten. Jag ligger och funderar och min hjärna går på högvarv. Hör att de ny inflyttande grannarna fortfarande grejar. Jag vet själv hur de e. När jag har flyttat så har jag hållt igång till jag somnade ståendes. Diskat flyttdisk mitt i natten så grannarna knackat i deras tak, mitt golv. Vilken surtant jag hade som granne där! Hon trodde vi diskade 3 gånger om dagen bara för att terrorisera henne och inte för att jag bodde tillsammans med min tjejkompis som hade helt annorlunda arbetstider jämfört med mej. Jag jobbade natt, hon jobbade dag/kväll. Så det blev diskning ofta för att den andre skulle slippa diska bådas disk. Surtanten kunde komma mitt på blanka dagen och klaga när vi råkade spola vatten i köket enligt henne, en gång förmycket. Så till slut fick man typ diska i duschen. Nej det gjorde vi aldrig. Men nästan. För om vi spolade vatten i badrummet så hörde hon inte det. Vi kunde väl inte rå för de kassa vattenledningarna i huset. Vi flyttade därifrån. Jag efter ett halvår, Emma efter ett år. Men annars va det en härlig tid vi hade i den lägenheten. Asperögatan 7b, om jag inte minns fel.

Nu till min lägenhet. Nästa helg. (inte denna som kommer, utan nästa). Så har vi nu bestämt att ta de sista i sovrummet. Jag har egentligen inte ett sovrum, utan jag äger en etta. Rätt stor på 53 kvadratmeter. Men vardagsrummet e så bra planerat att om man bygger en vägg med en dörröppning så blir det ett sovrum. När jag flyttade hit så va det redan en halvvägg uppsatt. Så det är bara att fortsätta på den. Jag ska ha 3 runda hål i väggen, högst upp. För att rummet ska andas. Och i hålen ska det sitta en spoot i varje. Vi ska bygga in spootar i taket oxå, för vi kommer inte kunna ha en hängande taklampa pågrund av att vi ska ha en tv på väggen och då blir en hängande taklampa i vägen.




Massa planer. Joakim blir galen på mej för jag ändrar mej hela tiden.

Sova?


.

Inga kommentarer: