måndag 18 oktober 2010

Tjej eller grej?

Go kväll!


Nu har jag hoppat ner under täcket. Texas ligger nere vid fötterna och tuggar på ett grisöra. Jag och mamma har kollat på biggest loser och nu innan vi la oss, lite sällskap. Jag har haft god-natt-samtal med Joakim och skickat lite gulliga sms till varandra. Vet ni vad det jobbigaste är? Det är att jag tror jag vant mej att vara utan honom!? Är inte det hemskt? Jag mår lixom inte dåligt av att vara ifrån honom som jag gjort förut. Kan bero på att jag inte är hemma. Jag är ju faktiskt i Sunne än. Kanske blir jobbigt när jag kommer hem? Men att det inte är jobbigt betyder ju inte att jag inte längtar efter honom. För det gör jag. Varje gång jag gör saker som vi brukar göra tillsammans. Som tex:

- vi duschar alltid tillsammans när vi är hemma samtidigt.

- vi äter middag ihop.

- vi myser i soffan ihop innan läggdax.

- vi lägger oss alltid samtidigt oavsett om jag inte ska upp lika tidigt som honom. (han jobbar 7-16 jobb 5 dagar i veckan, jag jobbar oftast 7-22 2-4 gånger i veckan).

Så när jag gör dessa saker när han inte är med mej, så saknar jag honom. Som nu, när jag ligger i sängen. Tur att jag har Texas. Han hjälper mycket.


Och nu när hav pratade med Joakim. Då funderade han på att stanna på kursen över helgen. Vara volontär på någon tävling. Lite för att biljetten hem till Göteborg är svindyr och för att jag jobbar ändå 45 timmar i helgen. Så varför betala en dyr biljett om jag ändå bara är hemma 23-06 mellan fredag och lördag och lördag och söndag. Samtidigt så är väl en skidtävling kul. Men så är det ju att vi har adept varit ifrån varandra så länge. Det skulle bli nästan 2 veckor. Men det skulle ju bli en grym kväll då han äntligen kommer hem! :) Jag sa iaf att han fick göra som han kände. Att det va hans beslut och att jag förstod om han stannade. Så vi får se vad han gör. Kommer bli dryga dagar fram tills vi ses i fall han väljer att stanna. Då kommer han inte komma hem förän 29 oktober, över helgen. För att sen åka tillbaka för att göra sista veckan. Kanske har hans iPhone 4 kommit denna vecka. Då vet jag att han kommer komma hem. tänk att en pryl kan locka mer än 2 nätter med sin tjej? Tyvärr är jag precis likadan. Prylgalningar <3


.

Inga kommentarer: