torsdag 14 oktober 2010

The wedding.

Jag och Joakim va bjuda på dop förra lördagen. Min systerdotter skulle döpas. Vi hade klätt upp, laddat kameran och köpt present. Vi höll på att komma försent för att min lilla prins är en tidsoptimist. Men vi kom precis i tid. Vi satte oss i kyrkan hos familjen längst fram. Jag brevid mamma för att kunna fota dopet. Prästen kom fram för att prata. När musiken drog i gång så spelades fel låt? Bröllopslåten?! Men gud va pinsamt, hon körde igång med fel låt! Jag säger till mamma: Det är ju bröllopslåten ju! Vi vänder oss om, och där kommer de ut, min syster i brudklänning! Tårarna rasade ner för mina kinder och jag skrek:

- Men Fia! Herregud!

Mamma skrek:

- Men Fia, va gör du?

Vi va i chock! Jag hade aldrig någonsin anat att de skulle göra såhär. Så lämnade de över Julia till min mamma och började vigseln. Självklart fortsatte vi gråta, hela familjen. När vigseln va över så döptes Julia som bestämt. Det blev alltså både dop och bröllop. Jätte fina va de! Jag får tårar i ögonen bara jag tänker på det.

Här kommer några bilder som jag tog. De ska redigeras när jag kommer hem. Plocka bort skuggorna på dem.


Bilder från kyrkan:


Utanför kyrkan:




Lägger in mer bilder om en stund. Datorn måste laddas..


.

Inga kommentarer: