söndag 15 september 2013

Svenska kyrkan e envisa flugor!

Jag gick ur svenska kyrkan för 2 år sen. Jag ser inte varför jag ska stödja något jag inte tror på. Jag är både döpt och konfirmerad. Dopet valde jag ju inte själv direkt, och konfirmationen gjorde man ju för att alla andra gjorde det. Min/mina framtida barn kommer ej att döpas i kyrkan. (Undra ifall barn blir med automatiskt i kyrkan när de föds? Eller är det dopet som gör dem medlemmar?) (update: man blir inte automatiskt med i kyrkan när man föds, utan det är dopet som gör att man blir medlem, förr blev man medlem direkt man kom ut, men så är det alltså inte längre..) 

När jag skickat in pappret till kyrkan om att jag ville gå ur, så fick jag ett papper tillbaka där det stod klart och tydligt att jag ej för gifta mej i kyrkan. (Om då inte min man är med i kyrkan.) och att jag ej får döpas eller hålla begravning av mej i kyrkan, om man då inte betalar för sej. Då går det bra. Jag betalar dock fortfarande begravningsavgift. För det är man tvungen i Sverige. (För att få en plats på kyrkogården. Vill jag ens ligga där?) 

Och sak till stod det, som jag minns så väl. Du får INTE rösta i kyrkovalet! Okej, så tråkigt.. ;-) MEN visst f*n (nu fick han va med oxå!) får jag dessa röstkort hemskickade! Och en jävla (då fick han va med igen.) tidning som kommer oftare än reklamen som ellos skickade innan jag bad den sluta! Jag vill INTE ha era brev eller röstkort eller tidningar. Jag slänger dem bara! Och det blir bara extra jobb för mej. Och tänk på miljön! 

Så i går tröttnade jag!


Svenska kyrkan i backa är värre än jehovas vittnen! Så nu hoppas jag att jag (vi) skipper post från er! Och om det nu skulle finnas någon däruppe så antar jag att du läser min blogg, och du borde veta vart jag bor. Så sluta skicka till mej! 

Tack på förhand. 

Inga kommentarer: