lördag 7 februari 2015

En pizza i kistan.

Hej! 

Idag valde Lowe att vakna 7! Så trött! Han va lika trött som oss. Jag stoppade in nappen och han ramlade omkull flera gånger och gosade in sig i mitt täcke. Men somna om det ville han inte. Så han fick en flaska ersättning som han håller själv så vi kunde blunda tills han va klar med den. :-) 

Vi klev upp, och grabbarna åt frukost medans jag gjorde mig i ordning. Fredrik skulle börja renoveringen av hallen så jag och Lowe skulle lämna hemmet en stund. 


Hann knappt hälla upp kaffet innan Fredrik va igång i morse! Fick säga till honom att han kanske inte skulle såga i väggen klockan 9 en lördagsmorgon. Så han fick lägga av och vänta till 10 åtminstone! ;-) 

Lowe fick ett par byxor av svärmor i går som jag ville byta storlek på. Så vi gick till torget och bytte dem. Vi va även och köpte mockasiner till Lowe på polarn och pyret. Så han får bättre grepp i golvet och håller sig varm om fötterna. 


Han fick en ny mössa oxå! Passade ju honom perfekt! 


Mockasiner från pop, mössa och mjukisar från Lindex och mjuka jeans från H&M. 

Sen gick vi och mötte Evelina och hämtade ut paket och hängde med henne hem. Tog en kaffe och tjötade medans våra barn "lekte lite". När jag kom hem så hade Fredrik reglat taket klart, han hade rivit ner tapeten och ångade den sista. Så skönt! Nu är all strukturtapet nere i vårt hem! Det var struktur i vårt sovrum, vardagsrum och hall! Extra jobbigt att få bort! Men nu är den nere! 

I hallen ska vi lägga klinkers. Men vi får göra det när jag och Lowe är bortresta för det är svårt att lägga det med honom hemma. Han vill ju så gärna vara med pappa när han har alla häftiga verktyg framme. Så han står bara och gnäller och gråter vid ingången som vi spärrat av. Vi ska ha en bredrandig tapet i vit blank/matt. Och sen ska det sättas spottar i taket. Kommer bli så fint! 

I kväll har vi ätit pizza och Lowe har sovit sen en timma tillbaka. Lugn kväll. 

I morgon ska vi ut och kolla på spottar, tapeten och klinkers! Så kul! Nu vill jag få hallen klar! 

Nu ska jag dra en filt över mig och Fredrik har fixat en film! ❤️

Inga kommentarer: