lördag 7 mars 2009

Värmland.

Vaknade 8.00 i morse. Visste att Joakim va skulle va i mölndal 9.00, och han låg ju brevid mej och sov som en gris. Jag kunde helt enkelt inte somna om. Tänkte jag skulle somna om när han åkte, men nej då. Hade så mycke energi, så jag började plocka här hemma. Nu är klockan snart 11.00, och nu börjar jag märka att jag gick upp för tidigt. Borde egentligen passa på att sova en stund nu innan vi drar. Vi ska åka hem till Sunne idag. Hem och fira Joakim. Hem och hälsa på. Hem och åka skidor, tydligen. :S Vi kommer hem måndagkväll, tror jag. Ska bli skönt att komma upp lite. Komma ifrån götet och bara ta de lugnt. Få komma hem till snön. Så det blir att packa varma kläder. Joakims farmor och faster är där oxå. Så snart har jag träffat hela familjen. :) Han har bara träffat min mamma och mina systrar. Vågar jag låta honom träffa resten av min familj? :D Kan bli farligt! :P

Igår va jag iväg och vaxade mej. Gick mycke snabbare och inte alls lika ont denna gången. Efter de va jag som ni såg i tidigare inlägg och skaffade mej en ny mobil. Sen köpte sånt som jag va tvungen att fixa. Som va slut. Såna dyra tråkiga saker som ansiktskräm, fondation.. mm. DYRT, gjorde av med 2000 kr på en kort tid i går. Ajabaja!

När jag kommit hem, kom Joakim hem. Vi somnade sittandes tätt ihop i soffan, och vaknade en timme senare. Vid 17. Joakim hade önskat tacos till middag, och jag hade ingen stekpanna. Den e ligger i förådet hos exet. Och jag har inte orkat åka hem till honom och hämta allt. Blääh! Kan ingen trolla hem mina saker? De har legat där sen jag flyttade därifrån i Juli. Iaf, när vi hade vaknat till åkte vi till tuve och hämtade min tvätt som hade blivit kvar sen jag flyttade. Sen till ikea och köpte denna stekpannan.. In, hämta, betala och snabbt ut. Babe hade lovat att hjälpa till hemma och plocka bort massa sten. Så han körde hem mej och åkte till mölndal. Jag tvättade och lagade mat. Sen kom han nån timme senare. Han va rätt snabb denna gången! :) Vi käkade tacos och kollade på tv. Äntligen fick jag va med babe själv. Så skönt att få ligga och kramas. Vid 22 tiden fick Joakim ett sms ifrån Pontus. Han frågade om vi kunde ta en rökpause i bäckebol. Haha! Så vi slängde på oss kläderna och drog dit och mötte dem. Silla va ju med såklart. Och för er som inte vet, så röker ju INTE jag. Vi stod där och pratade, sen hamnade vi på donken. Efter donken drog vi hem. Somnade tätt ihop. Mysig fredag som jag hann med en del på.

Nee nu ska jag nog lägga mej och sova igen. Joakim lär inte komma på någon timma. Han lagar sin bil. Det kan ta tid de, eller inte. Har redan packat, så jag e redo att dra mej.

Undra om jag börjar få rutin på nattjobb nu. Jag e ju van att dra ifrån jobbet 8, och sen hem och sova. Brukar somna runt 11. Kanske därför jag börjar bli trött nu. Jeje, nu ska jag ta igen min skönhetsömn.

Inga kommentarer: