fredag 12 februari 2010

Jag är 26 år, faktiskt!

26 år och ser ut som 18? de fick jag höra i morse när jag sträckte fram mitt västtrafikskort och bad om en påfyllning.

- Göteborg ungdom? Frågade hon.
- nej, göteborg vuxen, svarade jag.
- men du är ju inte över 26 år.?! Fick jag som fråga tillbax.
- jo jag är 26 år. Sa jag.
- Haha jag trodde du va 18, du ser ut som 18. Men ta det som en komplimang. Säger kvinnan i kassan.

Ska man ta det som en komplimang? Är man snyggare bara för att man ser yngre ut än vad man är? Jag har alltid fått höra att jag ser yngre ut än vad jag är. Ett tag trodde jag de berodde på att folk assosierar det till att bara för att pojkvännen är yngre så tänkte de att jag ska va lika gammal eller till och med yngre. Nu är det ju så att pojkvännen är 6 år yngre. Nu börjar jag fundera på om ifall folk tycker att jag ser barnslig ut? Kanske därför jag ser yngre ut? Vem bestämmer hur en 26 åring ska se ut? Det är svårt. Jag vill inte att folk ska tro att jag är 18 år och se så där 18 år och förortstrachig ut. Vad ska jag göra? Gå i högklackat, Knut på huvudet? Kostym? Skaffa glasögon? Rullator? Svårt de där. Jag är iaf 26 år. Och fyller 27 i år. Thats me. Legitimation för att gå på systemet? Jepp all the time. Jag har slutat vänta på : - legitimation, tack. Och räcker fram det innan de hinner säga nått. Börjat bli lite trött på att folk tror att jag är född 9 år senare än vad jag är. Men kanske när jag närmar mej 40 så kanske jag uppskattar det. ;)

Inga kommentarer: