måndag 15 februari 2010

Here we go again!

Typiskt mej. När jag inte tränat på ett tag så när jag väl kommit ur träningskomat och tagit mej till gymmet så gör jag ALLTID samma fel. Jag ger 110% det vill säga allt och lite till. Jag kör med vikter som jag egentligen inte orkar lyfta, jag kör på trögare växel på crosstrainern och jag springer längre och fortare på bandet än vad jag egentligen orkar. Nu är jag helt slut. Och jag vet vad som väntar i morgon. Och jag vet ännu mer vad som väntar i övermorgon och dagen efter de. Träningsvärk! Jepp. Tisdag onsdag och torsdag. Fredag en aning kanske men då börjar de gå över och då kommer jag stå där på gymmet och svettas igen. Förhoppningsvis. Men det är många gånger som träningsvärken hindrat mej att träna. Eller det har varit mer som en ursäkt till att inte träna. Ni vet: - min tränare säger att det inte är bra att träna med träningsvärk, för det bryter ner kroppen. Så jag hoppar över den idag och tränar igen när den är över. Dum man e! Lurar ju bara sej själv. Man får väl ta det lugnt då. Ta en promenad eller träna andra muskelgrupper som man förhoppningsvis inte har någon träningsvärk i.
Nu har jag iaf 3 dagars smärta att se fram emot. Ben och rumpa körde jag i dag. Sprang på bandet i 20 minuter som avslut. I morgon ska vi ut på långpromenad på jobbet. Få se hur lång den promenaden blir. Till postlådan och tillbax?

Inga kommentarer: