fredag 26 februari 2010

Flickvän eller Mamma?

Brukar ligga i säng vid denna tiden när jag e på jobbet. Men idag sitter jag nog uppe och kollar på tvn en stund till. Pigg. Sen att babe e ute och festar spelar absolut inte in i de. ;) hehe. Jag e som en orolig mamma när det gäller att min pojkvän e ute och festar eller gör saker som e lite riskabelt för den delen oxå. Som igår. När hans mobil va avstängd och han jobbade över med att skutta runt på tak i göteborg och skotta ner snö. Jag trodde att han hade trillat ner och slagit ihjäl sej. Ringde hans mamma och frågade om hon hade pratat med honom den senaste timman. Det hade hon inte. Men hon försökte lugna mej med att om nått hänt så hade vi fått veta det. Hon ringde upp en halvtimma senare och sa att Joakim ringt henne och bett mej ringa Joakims chefs mobil. ( Joakim kan inte mitt telefon nummer utantill. Efter ett år tillsammans??! Han kan min bhstorlek men inte mitt nummer). Ringde iaf Joakims chef och det va joakims som svarade. Han hade sin mobil i bilen. På laddning. Han jobbade lika länge som mej. Men det tag yttligare en timme att ta sej ifrån mitt jobb. Så han låg redan och halvsov när jag kom hem. Saknar honom. Saknar att göra spontana saker. Jag behöver det. Fan det är så mycket som hindrar. Jävla tid tar det att ta körkort. Snabbt får det fan gå nu. Ska försöka köra bil varje dag så jag lär mej snabbare. Så jag kan göra roligare saker. Lägga energin på roligare saker. Ni blir det Fan kvällsmat. Gott!

Inga kommentarer: