torsdag 24 januari 2013

Från Karon till patong!

Nu har vi flyttat oss! Inte så långt dock. Ca 5 km!

Vi upptäckte ju att vi inte tog oss till koh phangan denna vecka då alla flyg till koh Samui va fullbokade. (Fullmoon party på lördag!) Så vi bestämde oss att åka till patong för att hänga lite mer med F's syster.

Innan vi lämnade Karon så tog vi oss en sväng ner till centrum. F ville ha en body skubb och jag ville få mina naglar fixade. Så vi hittade en bra salong tillslut. Jag brände 1000 baht. Ca: 220 kr. Det blev manikyr och pedikyr, både fransk på fötterna och fingrarna! Sen när F hade fått sin body skrubb så ville jag ha en fotmassage oxå! Så han tog en fot skubb och pedikyr samtidigt som jag fick mina fossingar masserade! 2 timmar tog det för oss där inne på salongen! Härligt! Vi hoppade in på en restaurang och käkade lite mat innan vi gick tillbaka till hotellet. En taxi kom och hämtade oss och körde oss till nya hotellet. Detta hotellet är det 6:e hotellet vi bor på, på denna resan! Och faktiskt bara andra hotellet som har pool! Bara hotellet i Bangkok hade pool! Men så får man ju tänka på att de andra hotellen som inte hade pool, hade stranden och havet utanför dörren typ.

Näe vi kom fram till hotellet så checkade vi in och kollade först rummet, internet (!!) och sen kollade vi in poolen. Simmade några längder och sen slängs vi på oss kläder och drog ner till shoppingcentret som ligger nära. Jag köpte nya flipflop, en hårfön (fanns inte på detta hotellet heller!!?) F hittade nya badbyxor. Efter några timmar så värkte fötterna rejält! Flipflop e inge vidare att gå runt i! Så vi vandrade tillbaka till hotellet. Duschade och kollade på film. Ingen middag idag! Jag köpte med 2 yoghurtar men det räckte tyvärr inte. För nu kurrar magen rejält! Så jag får väl försöka sova nu. Så går det lite snabbare till frukosten i morgon! Frukost på nytt hotell! Lika spännande varje gång! Vet inte om det är buffé, men jag håller mina tummar på de! Sist vi fick buffé va på samma hotell som oxå hade pool (i Bangkok) så vi får hoppas de har buffé här oxå! :-)

Nu ska jag försöka sova. Natti natti!

Phuket - Patong, Torsdag 24/1 23.50.








Inga kommentarer: