torsdag 24 januari 2013

Similan Islands.

Hej hopp! Sitter just nu inne på en salong och får mina fossingar fina! Passar på att göra ett inlägg om gårdagen!

Vid 05.20 ringde klockan! Smörja in sej med starkaste solkrämen i ansiktet och den näst starkaste krämen på resten v kroppen. Packa ner snorkeln, cyklopet, handduken och vatten! Klockan 6 hämtade de upp oss i en minibuss. 2 timmar på bussen och vi va framme i khao lak! Spredboat i 1 1/2 timma ut till similan Islands! Första stoppet var det dax för snorkling! En stor sköldpadda kom fram! Häftigt att simma så nära! Den va inte mer än en meter ifrån F! Nästa stopp va på ön similan! Fotade lite och kollade runt. Tog ett dopp i det kristallklara vattnet. Vidare till ställe nummer 3! Där fick vi snorkla igen! Dock inga roliga fiskar, utan de vanliga små färgglada fiskarna man sett förut. Fjärde stoppet va på en ö. Där det va dax för lunch. Vi hade 2 timmar att fördriva tiden. Så vi tog en promenad efter lunchen och det slutade med att vi klättrande i berg! Vi tittade en utsiktsplats som vi såklart skulle upp till. Jag kom nästan hela vägen upp. F gick sista biten och jag väntade nedanför. Sen tog jag ett dopp i det klara vattnet. Vi drog sen hemåt igen. Båt 1 1/2 timma och sen bil 2 timmar. Hemma vid 19. Vrålhungriga! För maten de serverade på ön gick inte att äta alls. Torr kyckling! Bläh! Så jag åt typ bara frukt. Vi åt middag på hotellet, sen gick vi och la oss. Trötta!

Väldigt fint iaf! Nästa gång vill jag nog til och med övernatta! Men då är det tält som gäller! ;-)

Bilder kommer ifrån min iPad när jag får orken att pilla med det!

Phuket - Karon, Torsdag 24/1 12.00.
.













Inga kommentarer: