tisdag 15 januari 2013

På phi phi.

Hej hej!

Nu har vi varit här i Thailand i 4 dagar, inne på dag 5 nu. Vi stannade i Bangkok en natt och tog flyget dagen efter till Phuket. Hittade ett hotell i patong för 300 spänn natten för oss 2. Va dock krångligt att hitta dit då det var nyöppnat. När vi kommit fram så mötte vi upp Fs syster och tog en öl/cider och glass! :-) sen va det dax att leta upp hotellet igen! ;-)

På lördag checkade vi ut, lämnade våra grejer på Johannas hotellrum och gick utför att fixa båtbiljetter till phi phi. Vi löste oxå boende för en natt. Vid 12 tog vi en taxi till Phuket piren och båten gick 13.30. och här är vi nu! 2 nätter har vi varit här. Fösta natten bodde vi på ett hotellrum som va jätte dåligt! Det låg högt upp så set var miljoner trappsteg innan vi kom ut. Dåligt standard på rummet oxå. Och dyrt! Så när vi flyttat in våra väskor så gick vi ut för tt hitta ett annat boende för att stanna kvar på ön. Vi hittade en bungalow vid stranden! Perfekt! 3800 baht (ca: 800kr) för 3 personer. Sen gick vi ut och käkade, köpte med oss lite alkohol och drog upp till rummet och satte oss på vår altan. Somnade tidigt!

När vi vaknade i går tog vi med oss våra grejer och gick ner för att äta frukost. Sen tog vi en båt till vårt nya ställe. Så här har vi bott en natt nu. Gårdagen spenderade vi vid stranden. Solade och badade. Vid 17 fixade vi oss och åkte till piren. Åt mat och sen hoppade vi in på salong, Johanna och jag fick våra fötter fixade medans F tog en massage. Efter det satte vi oss vid en bar. Drack några drinkar och hade det gött. En svensk trubadur spelade där oxå.

I dag hyrde vi en båt som körde oss ut till bamboo lsland. Båtturen tog 45 minuterat. Vi klev på ön och låg och solade en timma. Sen tog vi oss ut med båten och snorklade bland alla färgglada fiskar! Och sen hem tillbaka igen. Vi har hängt i solen sen dess och nu vilar vi i skuggan. Hittade ett mysigt ställe som ger massage, så vi tänkte gå dit om en stund. Bli lite knådade innan vi gör oss i ordning och drar till piren för en kväll ute! Mat och lite alkohol! :-)

Vi har det jätte skönt! Solen skiner och jag smörjer mej själv mer än vad en mamma smörjer sin 3 åring! 50 i ansiktet och 30 på kroppen! ;-) Jag avskyr att bränna mej. Så jag får väl ha lite tålamod med att bli brun. Men när jag väl blir det så blir brännande jämn och sitter längre! Och vi har 3 veckor och 3 dagar kvar på denna resan, så det behöver absolut inte stressas fram!

Vi stannar här ute på phi phi tills på torsdag. Sen drar vi vidare på andra äventyr. Vart, vet vi inte än. Vi har inte bestämt oss riktigt än. Johanna ska iaf börja jobba igen den 19:de. Så då drar jag och F vidare själva.

Nu ska jag hoppa i havet en sista gång för idag, sen får det bli en massage!