fredag 18 januari 2013

Phuket - Karon.

Hej!

Nu har vi dragit vidare lämnade phi phi vid 14 och åkte in mot fastlandet igen. En 2 timmars båttur där jag hann både kolla lite film, läsa lite bok, äta lite kakor och sova en stund. Väl framme vid Phuket pir så sa vi hejdå till Johanna, och hoppade in i en taxi till Karon. Varit väldig kul att haft med Johanna i några dagar. Lära känna henne lite oxå. Hon har ju jobbat utomlands mestadels av tiden jag och F varit tillsammans.

Vid 17.30 va vi framme vid vårt hotell i Karon. Det ligger precis vid stranden, på en klippa. Så det är bara en trappa ner så är vi på stranden! Stället är byggt 2008 så det är fräscht än. Vår bungalow e jättefin! Modern och inredd med vitt och betong!

Efter att vi packat in väskorna gjorde vi oss ordning och gick ut för att att hitta en restaurang att käka på. Hittade ett billigt och mysigt ställe vi stranden. 1 förrätt, 2 varmrätter, 2 öl och en cola light = 500 baht! Alltså ca: 110 kr! Det fanns lite snabbare internet där så F passade på att ringa hem till familjen. De kör med viber, jag har nu oxå bett min mamma skaffa de! Så ringer man gratis. Efter att vi ätit klart tog vi oss tillbaka till hotellet. Vi utforskar i morgon när det är ljust istället. Stranden är iaf över 3 km lång, så jag tänkte ta mej fram och tillbaka på den i morgon. = 6 km! ;-) får se om jag får med mej honom oxå!

Vi tänkte iaf stanna här några dagar. Och vi hade ju tänkt dra till koh phangan till veckan, men vädret visar regn där. Så om det fortsätter visa regn så stannar vi nog kvar här en stund till. Vi har iaf koh Samui bokat en vecka från 28:de.

Jag har shoppat lite mer! En sarong! Igår. Batikmönster. Skit snygg! Jag får lägga ut bilder på vad jag shoppat helt enkelt! Verkar som om jag kan blogga lite bilder nu iaf!

Hoppas det inte är allt för skitigt väder hemma i Sverige!

Puss på er!

Phuket-Karon, Fredag 18/1 23.20.



Inga kommentarer: