lördag 31 januari 2009

Hittat ett hem?

Jopp, kanske. Vi va iaf och tittade på en lägenhet. Som man behöver greja en del med. En vindsvåning på 60 kvm. Ligger i kungsladugård. Vi skulle tänka på de. Mitt första intryck va NEJ! och de va joakims med. Men just nu vill jag bara ha ett hem. Lite målarfärg så funkar de nog. Det är ju ändå en hyresrätt lixom. Det är väl bara att leta nytt om man vantrivs. Jag mailade honom förut och sa att vi va intresserade. Så vi får väl se om vi får den. Isf flyttar jag (vi) in redan i morgon. Eller vi får den i morgon isf. Så det e snabba ryck. Men det va 2 till som skulle kolla på den.

Sitter på jobbet nu. Har haft en hur skön dag som hellst! Vaknade rätt tidigt av att de andra vaknade. (Frankie bor hos oss denna helgen, med 2 tjejkompisar. Och Joakim hade en kompis som sov över. Så vi va 7 stycken iden.) Jag gav Joakim frukost på sängen. :) bild kommer i morgon. Sen kollade vi på film och gosade i soffan. Lugnt och skönt blev de, för de andra drog till stan rätt tidigt. Sen vid 15 va det ju bara att dra hit.

Gårdagen av lika lugn den. Jobbade ju natten till fredag. Så jag drog bara hem och bytte om och käkade frulle. Sen tog jag tåget till mölndal. Hem till min babe. Han hade en tid på sjukan vid 13, Så jag hängde med. Sen va vi ju och kollade på denna lägenheten. Sen hem, sen mölndal igen, sen hem.. :D hit och dit.. haha.. Joakim hade en kompis med sej. Så stan hamnade vi i sen. En kvart på en krog, nyktra.. Då ångrade vi oss och åkte hem, Joakim och Jag. Film igen, som vanligt.

I morgon är de bara hem och vända igen. MEN min babe ligger i min säng i natt, utan mej. Så han finns där när jag kommer hem till morgonen! Hur mysigt är inte de? Så kommer de bli när vi bor ihop på riktigt. När det nu blir. Vi har ju inte varit tillsammans så jätte länge. Men allt känns helt perfekt. Känns verkligen som han e den rätte lixom. Men ändå borde man ta de lugnt med ihopflyttandet, för att bevara nykärleken. Om man bor ihop e det lätt att man tar varandra för givet. Och jag vill att magen ska pirra lika mycke som den gör nu, resten av mitt liv. Och jag har alltid sagt att jag måste få ha ett eget hem någongång. Samtidigt e det dumt med 2 hyror, när vi ändå bara kommer va i en lägenhet. Som det är nu så sover han ju bara hemma hos sej när jag jobbar natten.. (förutom i natt då.) Så vi är ju med varandra direkt vi e lediga ifrån jobbet. Det är skitmysigt. MEN jag vill inte att de mysiga ska ta slut. Han ger mej så mycke kärlek att jag blir varm i kroppen bara jag tänker på de! :)

Just nu har jag kommit in i en sån period där jag bara e trött hela tiden oxå. Orkar inget. Vill bara ligga och gosa och kolla på film. Jag försöker verkligen rycka upp mej. Men de e svårt. Jag tror jag e stressad över allt de jag försöker att få mej att göra. Läsa svenska 2 gånger i veckan, läsa matte 2 gånger i veckan, Jobba natt 2-3 gånger i veckan. Umgås med Joakim när han slutat jobba. Det är sjukt, för när jag planerar min dag så kan jag bara planera den till 16.00. För då slutar han. Att jag ska va med honom lixom. Tänk va mycke annat jag skulle få gjort om jag inte va kär? Men det finns inget annat som får mej att må så bra som han gör. Men jag måste sluta med att jag inte kan göra nått annat efter 16. Typ min träning. Jag måste ta tag i den! Det e nog därför jag e så trött oxå. Ligger hemma och gosar, klart man blir slö av de. Som tur e så e jag inte en sån tjej som trycker i mej massa skit oxå. Så upp i vikt har jag inte gått. Men träning är ju egentligen inte för vikten. Utan för att jag ska bli piggare. Orka mer. Jag mår ju bra av träningen. Fast jag vet att de alltid blir såhär denna årstiden. Jag blir trött och slö. Orkar nada. Är ju aldrig utomhus heller. Jag som alltid tog massa promenader. Nee de e det oxå slut på. Joakim vill aldrig följa med. Och då blir jag bekväm och myser med honom ist.

Nee nu får jag sparka mej själv i röven och komma igång!

Blev ett långt inlägg detta. Men många tankar i huvudet. Ibland måste de ut.

<3

Inga kommentarer: