söndag 25 januari 2009

Min helg.. Tidigt va? :D

Jepp, ett extra pass på jobbet inatt. Så jag jobbar min lediga helg! ahhh!! Jobbigt, men de värsta e ju igenom. Nu har jag ju bara natten för mej själv att gå igenom. Sen hem klockan 08.00. Min helg va de ju ja..

Fredag: Som ni ser innan så blev jag ju brunett i fredags. Efter att jag fyllt på hjärnan med lite mer hjärnceller, för de e väl de man får när man byter från blondt till brunt? Så gick jag hem. Trodde ju att Joakim skulle komma rätt snart. Nee han skulle hem och fixa med bilen, och sen skulle han packa ner kläder för att va hos mej hela helgen. Men när man får ett sms:" Du får leka med mej snart. :) " Så tänker man.. hmm.. snart? om en halv timma? typ, snart kan ju inte va länge än en halvtimma i de läget? Jag va klar hos min frisör 15.15. Joakim kom 20.15!!?? Jag trodde tjejer tog tid på sej? Men när han väl va på plats tryckte vi i oss massa godis och chips och somnade rätt tidigt.

Lördag: Då va ju denna planerade dejten med skridskor, varm choklad, middag och bio. Den började bra med Varm choklad till frulle. Sen in till stan lite väl sent än tänkt, Det regnade så vi hoppade över skridskorna. Joakim hade aldrig varit på universeum, så vi tog oss dit, Efter att han letat igenom 2 concrete efter en keps, som han äntligen fick tag på. Vi va på universeum ett bra tag. Så jävla kul att umgås med Joakim! Han e som mej, e överallt! Men när jag e med honom blir jag ist den lugna och stilla. Då e han överallt! Fan jag måste ha haft världigt tråkiga killar innan. Eller för gamla kanske. Hoppas Joakim håller kvar de, och inte blir en tråkmåns han oxå. Vi fotade alla djur vi kunde komma åt! Den romantiska middagen käkade vi inne på universeum, en vasin korv med bröd! :S haha.. Gott va de! Sen skulle vi till världskulturmuséet, men det va bara öppet en halvtimma till. Så vi sparade de till en annan dag när vi har tråkigt, och dålig fantasi. Vi åkte in till stan ist. Jag va trött och yr, hungrig och kände mej inte pigg alls. Så till slut åkte vi hem. Jag fixade mat, sen somnade jag i famnen på Joakim till en film. Vaknade en stund senare, kollade klart på filmen. Och sen degade vi bara. Jag va så seg denna dagen alltså! Vid midnatt tänkte vi hoppa i sängen. Jag tog en dusch. Men när jag kom ut, så hade Wahl ringt Jokaim. De ville ha med oss ut. Jag ville haka på direkt. Joakim tänkte ett steg längre, och tänkte på att klockan va en del, och vi hade knappt nått att dricka innan. Ähh skit i de! Sa jag. De stänger ju sent lixom. Så vi drog in till slut. Va framme vid Razzia vid 01.40. Sent, jag vet. Vi kom in till slut och drack en massa.. Minns inte i dag va mycke jag drack eller va jag drack i slutet, men kände mej konstigt nog inte full. När vi skulle gå hem hände nått. En jävla vakt, jag fattar inte? varför måste vakter va så puckade? ALLA vakter e såna. Kan de inte bara tacka för kvällen? Nee de måste dra i en och be en följa med och ha sex på toan? Och säger allt klumpigt nog så ens pojkvän hör allt? Nu va min pojkvän klok nog att gå därifrån och skulle "räkna till 10", men som blev "räkna till 10000000".. Hade detta varit för ett tag sen hade vakten olyckligt nog "trillat" ner för trappen. Så på det viset va de ju bra att Joakim gick. Men sen blev allt fel, han va arg, jag va ledsen.. Men vi hamnade iaf i en gemensam taxi och somnade tätt tillsammans. Ibland kan de bli fel. Allt e så nytt och man kanske inte kan hantera allt på bästa sätt. Nu vet jag hur han funkar, och nu vet han hur jag vill att han ska hantera situationen. Och inte lämna mej ensam med en dum vakt. :( Inte nog med att vakten sa så, när jag gick ut va det en annan vakt som sa samma sak: Jag vill oxå ha sex med dej, kom hit nästa lördag. Då jobbar jag..?! Va fan tror dom? Att bara för att de e dörrvakter för de ligga? Sen när blev dörrvakt ett statusjobb? Rent skitjobb enligt mej. Ta hand om fulla folk som jobbar sej. Och spela coola killen med en liten guldskylt på bröstet där de står" jag kom inte in på polishögskolan".. Dörrvakt.

Söndag: Då vaknade jag med den västa baksmällan sen bulgarien. Varför beställer man in sprit 5 i 4? När man ändå ska gå hem om 5 minuter? Vet inte va som hänt mej. Jag va alltid så duktig innan och slutade i tid. Drack inte efter en viss tid och så. Men nu finns de fan inga hämningar på mej. Huvudvärk och illamående till max! När jag vaknade Gick jag ut i soffan och la mej, för sängen med Joakim i va så jävla varm! Men efter en stund hörde jag att Jocce va påväg hem med 2 kompisar, och flyttade mej snabbt till sängen och Joakim igen. Somnade och vaknade vid 13.00. Shit! 2 timmar tills jag ska dra till jobbet, och jag kan knappt resa mej upp! Joakim kommer på att vi behöver mat och erbjuder sej snällt att gå och köpa pizza. Men sen följer jag med. De tyckte jag behövde röra på mej och få luft om jag ens ska orka ta mej till jobbet. Promenaden gå bra, jag vaknar till rätt fort. Med pizza i magen mår jag bättre. Och tar sen bussen till Jobbet. Nu e klockan 23:37. Och jag mår prima. Jobbet har funkat över förväntan. Som en vanlig dag.

Så för att sumera helgen. Har den varit händelserik, och varierande. Jag har fått vara med min babe, och de e alltid mysigt. :) Nu får han sova utan mej i natt. Han sover redan. Ringde 21.30 och sa att han va för trött för att va vaken.

I morgon e det skolan som gäller. Matte.. Bläähh! Positiv Jenny, positiv..

Inga kommentarer: