torsdag 30 september 2010

Torsdag 30 September - 2010.

God morgon! Jag klev upp 07.30. Pigg och glad! Nja. Jag hade kunnat sovit lite längre. Slocknade vid 22.30. Så jag borde vara utvilad. Blev väckt vid 05.30 av att någon galning va uppe då. Hallå! Gå och lägg dej! Somnade om.


Vi har ätit frukost och haft ett möte. Nästa inbokade grej är fika med 10.30. Om en dryg timme. Så nu är jag på mitt rum och tar det lugnt. Få vara ifred lite.


Kanske ska berätta lite om stället jag är på.
Det är ett reabliteringshem. Hon jag jobbar för är här och jag är med 8 dagar. Tills på onsdag. Sen kommer en ny tjej hit och är med brukaren. Brukaren ska vara här i 3 veckor så jag är då ledig i 2 veckor efter dessa 8 dagar. Jag jobbar igen när hon kommer hem. Det finns läkare, sjukgymnaster, arbetsterapeuter bl.a. här. Späckat schema med massa aktiviteter. Från 9.00-16.00 händer det saker hela tiden. Sen efter 16 är det lugnt. Då får vi aktivera oss själva med de andra deltagarna. 2 gånger i veckan är det kvällsaktiviteter. Jag bor i ett eget rum högst upp i huset. Tyvärr ingen tv och jag måste dela badrum. Men jag är ju ändå inte huvudpersonen här. Jag är med och hjälper till där det behövs.


Nu ska jag bläddra i en tidning. Sen ska jag hänga med till fikat Inge fika för mej då jag har egen mat med mej. Och får då inte äta maten här. Jag får traktamente för det. :)


.

Inga kommentarer: