tisdag 28 september 2010

Kommer han märka att jag är borta?

Jag ligger nu i sängen. Ligger och funderar på om Texas känner av att jag ska åka. Han har krupit ihop och lagt sej under hakan på mej. Det är där han lägger sej när han vill känna trygghet. Det har han gjort sen jag fick honom. Hans allra första nätterna hos oss låg han där under min haka. Det är mysigt. Men samtidigt så vill jag inte att han ska må dåligt för att jag åker. Han är dock väldigt bunden till mej. Jag är väldigt bunden till honom oxå. Jag älskar att ha en varelse som älskar mej lika mycket som jag älskar honom. Jag borstade hans tänder och klippte hans klor innan vi la oss. Inte en protest. Han protesterar alltid. Han satt helt stilla. Undra varför? För att han känner av att jag ska åka? Jag kommer sakna honom så! Kommer bli konstigt att inte ha honom i sängen. Varje gång man vaknar till hemma på nätterna så undrar man vart han ligger för att man inte ska lägga sej på honom om man vill byta sida att sova på. Min älskade Texas. Kommer sakna dej. Ses om en vecka. <3


Ps. Joakims bror kommer att bo här under veckan som jag är borta. Han jobbar inte så han kan hänga med Texas. Ds.

.

Inga kommentarer: