onsdag 21 september 2011

In bed.

Adde e en sån som går och lägger sej väldigt tidigt. Kanske inte tidigt i andras ögon, men 22 är tidigare än vad jag är van vid. Även när jag gick upp 5 för att jobba 15 timmar och kom hem 23, så somnade jag inte förrän 00-01. Inte många timmar sömn för mej. Och så körde jag på med träning 4-5 dagar i veckan. Inte konstigt at jag fick knapra magtabletter i 2 månader. Nu har Adde lärt mej att gå och lägga mej i tid. Men lägger jag med 22 och somnar då, så vaknar jag 5-6 pigg och utvilad. Betyder det då att jag har sovit de timmar jag behöver? Men vem vill vakna 5-6 när man är ledig? Och ännu värre ska jobba och får sova 1-2 timmar till egentligen? Hur gör man? Ska jag lägga mej senare och sen vakna lite senare? Eller lägga mej tidigt och vakna långt innan jag behöver/borde vakna? Lär man sej att sova länge eller? Även på helgen så kan jag inte sova längre än max 9. Och då har jag ändå vaknat runt 6.30 och tvingat mej somna om. Man vill ju inte tvinga upp den andre. Jag e van att få 5 timmars sömn, och min kropp e ju inkört med det. Ska jag nu plötsligt sova dubbelt så länge? Ja menar, somnar jag 22 och vaknar 6 så har jag ju ändå sovit 8 timmar. Adde går upp 6, så han har verkligen fått sin dygnsrytm att fungera. Jag har varit extremt morgontrött och väldigt kvällspigg, men det har ändrat. Nu sitter jag och gäspar på kvällarna till idol, och väntar på att det ska ta slut för att få gå och lägga mej. På morgonen är jag pigg, och vem trodde att jag skulle kliva upp kl 6 en ledig dag och köra en PW? Sen hem och äta frukost och sen gå till gymmet? Jag faktiskt jävligt glad över att inte v morgontrött längre. Sen tror jag träningen spelar in ganska mycket. Den ger mycket energi, samtidigt måste man ju sova för att återhämta sej. Sen spelar årstiden in oxå. Man behöver ju inte lika mycket sömn på sommaren då det är ljust, än på vintern när det blir mörkt efter lunch. 

Nu ligger iaf Adde brevid mej och sussar. Jag blev plötsligt jävligt pigg och stirrar på min iPhone.

I morgon ringer klockan 8, ifall jag skulle sova längre. Dax för PW, om det inte regnar. Sen frukost, gymmet - träna/basta, vid 14.00 ska jag vara i Frölunda för att få en massage. Efter det blir det nog torget (Frölunda torg) ska kolla om jag hittar några fina träningskläder. Efter det hem till Erika för lite häng medans Adde tränar. Och där slutar det inte. Vi måste åka och köpa mer kabellister så jag kan göra det fint i vardagsrummet. Puuh! Lyxfällan på tv oxå! Tur att jag är ledig på fredag.

Nu ska jag krypa intill min kärlek och försöka gå in i drömmarnas värld jag oxå. XOXO

.

Inga kommentarer: