torsdag 24 juli 2014

Hemmagjord puré och vatten på nappflaska!

Idag testade jag att göra potatispuré till Lowe. Ekologisk potatis?! Finns det? 

Jag kokade 2 potatisar och mixade ihop det med lite bröstmjölk, men stavmixern. Sen hällde jag upp det i 6 äggkoppar och frös in. BVC tyckte inte jag skulle använda denna man gör is i, pga av allt det är plast. Och de har ju kommit fram till att plast innehåller saker som inte är bra. Så man får testa med andra grejer helt enkelt. Hoppas det inte är farligt att frysa i porslin? Jag frös dem iaf. Och när det hade frusit så tog jag ur dem ur äggkopparna och la den i en matlåda och stoppade i dem tillbaka till frysen igen. Så är det bara att ta upp när han ska äta dem! :-) 

Betyget på puréen ser ni här nedan..


Väldigt gott! ge mig mer! ❤️ 

Vi har dessutom börjat med vatten. Jag har ju hört att man ska försöka amma mer när det är varmt så får de i sig vätska där. Men Lowes blöjor va typ torra och när han väl kissat så va det så koncentrerat. Så jag ringde BVC och frågade. Det va helt okej att ge honom lite vatten, bara han inte dricker sig mätt. Eftersom Lowe nästan aldrig får flaskan mer än när jag pumpat ut så är han ingen höjdare på att dricka ut den. Så det är inga mängder vatten han får i sig ändå. Han älskar bara att ha flaskan i munnen! 

Såhär glad blir han när flaskan stoppas i munnen! 


Mammas lilla knasboll! ❤️ 

Inga kommentarer: